itunes - 48kc v blokaci
Pravidla fóra
V tejto sekcií uverejňujte informácie o zaujímavých aplikáciách. Váš príspevok by mal obsahovať názov aplikácie, popis, screenshoty či video a zdroj. Pred otvorením novej témy si overte vyhľadaním už existujúce vlákno o aplikácií, o ktorej chcete diskutovať.
V tejto sekcií uverejňujte informácie o zaujímavých aplikáciách. Váš príspevok by mal obsahovať názov aplikácie, popis, screenshoty či video a zdroj. Pred otvorením novej témy si overte vyhľadaním už existujúce vlákno o aplikácií, o ktorej chcete diskutovať.
itunes - 48kc v blokaci
mam na itunes navazanej svoji kreditku a ted koukam do banky a vidim tam blokaci 48kc (2 eura?).. to oni si blokuji aby otestovali zda kreditka faka? (vim ze to tak dela vic firem).. nebo nakej podfuk? nic sem samozrejme nekupoval..
Re: itunes - 48kc v blokaci
já mám 11-08-2008 25-08-2008 49,27 CZK I-TUNES-EUR LONDON
takže taky,patrně,ale budu protestovat či 22.8 kreditku odpáruju
takže taky,patrně,ale budu protestovat či 22.8 kreditku odpáruju
-
- Starý pes fóra :)
- Příspěvky: 1444
- Registrován: úte pro 11, 2007 4:54 pm
Re: itunes - 48kc v blokaci
Podminky Apple neznam, necetl jsem je, ale predpokladam ze to je stejne jako na vsech jinych podobnych systemech, tj. strhnutou castku vam dobropisuji (odectou) pri prvni uskutecnene realne platbe ..
Re: itunes - 48kc v blokaci
Jj, budte v klidu. Mel jsem to taky. Je to jenom kontrola, jestli jsou na uctu penize. Priblizne do dvou tydnu vam je vrati.
-
- patron iPhone.cz
- Příspěvky: 1774
- Registrován: stř bře 05, 2008 7:14 am
Re: itunes - 48kc v blokaci
Nerozumím smyslu tvého příspěvku.
Chceš nám nějak naznačit, že ty je sprostě ukradneš?
Chceš nám nějak naznačit, že ty je sprostě ukradneš?
Re: itunes - 48kc v blokaci
Pro info, je to jenom blokace, tzn., že peníze jsou na vašem účtu, fyzicky njsou odečteny a ani nebudou. Jedná se o tzv hold, který má nějakou dobu platnosti, cca dva týdny. Po vypršení této lhůty zmizí i hold. Bankovní účty mají několik zůstatků - běžný - bez holdů, použitelný včetně holdů.
Pokud není částka odečtena není ani na výpise. Je to běžná praxe např i u PayPal.
Pokud není částka odečtena není ani na výpise. Je to běžná praxe např i u PayPal.
Re: itunes - 48kc v blokaci
Mam hold taky.
Psal jsem do Applu na iTunes store a tam me potvrdili, ze jde opravdu jen o "hold". Pripojuji odpoved:
I understand you received an email receipt for a recent iTunes Store purchase and are concerned that there was a charge made to your store credit as well as to your credit card. I apologize for any confusion this may have caused and am happy to explain this receipt you received.
In addition to sending email receipts for credit card purchases, the iTunes Store also sends receipts for items that are paid for with store credit. I checked your account and saw that you were not charged for these purchases
Please note that like many stores, the iTunes Store submits these authorization requests to credit card companies to verify that an account has sufficient credit to cover the amount of the sale. This is a temporary authorization hold, not an actual charge, and the credit card company should remove it in 24 to 48 hours.
If the amount that you see on your credit card statement differs from the amount on your iTunes Store receipt, you may want to ask your credit card company if it assesses a fee for purchases made over the Internet.
Additionally, if you have any questions about whether an amount on your online statement is an authorization request or a charge, or when the authorization hold will be removed from your account, please contact your credit card company.
I hope this helps resolve your issue. Thank you for being a loyal iTunes Store customer.
Sincerely,
Latoya
iTunes Store Customer Support
Psal jsem do Applu na iTunes store a tam me potvrdili, ze jde opravdu jen o "hold". Pripojuji odpoved:
I understand you received an email receipt for a recent iTunes Store purchase and are concerned that there was a charge made to your store credit as well as to your credit card. I apologize for any confusion this may have caused and am happy to explain this receipt you received.
In addition to sending email receipts for credit card purchases, the iTunes Store also sends receipts for items that are paid for with store credit. I checked your account and saw that you were not charged for these purchases
Please note that like many stores, the iTunes Store submits these authorization requests to credit card companies to verify that an account has sufficient credit to cover the amount of the sale. This is a temporary authorization hold, not an actual charge, and the credit card company should remove it in 24 to 48 hours.
If the amount that you see on your credit card statement differs from the amount on your iTunes Store receipt, you may want to ask your credit card company if it assesses a fee for purchases made over the Internet.
Additionally, if you have any questions about whether an amount on your online statement is an authorization request or a charge, or when the authorization hold will be removed from your account, please contact your credit card company.
I hope this helps resolve your issue. Thank you for being a loyal iTunes Store customer.
Sincerely,
Latoya
iTunes Store Customer Support