US account a legalita
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 318
- Registrován: pon bře 17, 2008 2:59 pm
US account a legalita
Asi před týdnem jsem si stahoval z mého US účtu na iTunes update nějaké aplikace a před jejím stažením jsem musel odsouhlasit nové "všeobecné podmínky". A teď nevím, jestli tam ta klauzule byla už předtím a pouze jsem to nečetl, ale hned v prvním odstavci se píše, že US account smí používat pouze lidé žijící v USA (resp. jejich teritoriích) a že Apple může použít prostředky na ověření této skutečnosti...Co se stane, až zjistí, že fakt amík nejsem?
iPhone 6S Plus Space Gray 128 Gb, iOS 11.3, No JB
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 318
- Registrován: pon bře 17, 2008 2:59 pm
Re: US account a legalita
S tím souhlasím, směšné to je. Ale bohužel se tady nemůžeme řídit selským rozumem, ale platnou legislativou, která říká něco jiného. A tak by mě zajímalo, jestli už někdy Apple opravdu sáhnul k takovému kroku, dotyčného vysledoval a v tom lepším případě mu zrušil účet....Na druhou stranu mi je jasné, že tyto "falešné" účty si na US storu zakládá kde kdo a Apple z toho má samozřejmě peníze, tak to možná toleruje...
iPhone 6S Plus Space Gray 128 Gb, iOS 11.3, No JB
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
-
- Starý pes fóra :)
- Příspěvky: 11456
- Registrován: pát črc 11, 2008 6:52 pm
Re: US account a legalita
A co říká česká legislativa ohledně zakládání účtů na iTunes Store? 

iPhone XS 64GB | MacMini 2018 | MacBook Pro 15 2013
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 318
- Registrován: pon bře 17, 2008 2:59 pm
Re: US account a legalita
Co říká česká legislativa nevím, mám účet pouze na US... Českou mutaci iTunes budu používat, až k tomu budu donucen...třeba zrušením účtu na AppStoru US ze strany Apple a dvou týdnech strávených v St.Quentinu 

iPhone 6S Plus Space Gray 128 Gb, iOS 11.3, No JB
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
-
- Starý pes fóra :)
- Příspěvky: 11456
- Registrován: pát črc 11, 2008 6:52 pm
Re: US account a legalita
Psal jsi, že "platná legislativa říká něco jiného". Tak se ptám, jakou legislativu máš na mysli, a co podle tebe tato legislativa přesně říká?
Ptáš se na legálnost, tedy zákonnost. Aby něco bylo nelegální, tedy nezákonné, muselo by to odporovat nějakému zákonu. Vytvoření účtu na US iTunes Storu neporušuje žádný zákon, nejedná se tedy o nelegální akt. Maximálně jde o nesplnění smluvních podmínek, to je ale něco úplně jiného.
Ptáš se na legálnost, tedy zákonnost. Aby něco bylo nelegální, tedy nezákonné, muselo by to odporovat nějakému zákonu. Vytvoření účtu na US iTunes Storu neporušuje žádný zákon, nejedná se tedy o nelegální akt. Maximálně jde o nesplnění smluvních podmínek, to je ale něco úplně jiného.
iPhone XS 64GB | MacMini 2018 | MacBook Pro 15 2013
Re: US account a legalita
Viktor Čistič píše:...třeba zrušením účtu na AppStoru US ze strany Apple a dvou týdnech strávených v St.Quentinu
Nestraš nás Otíku.

-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 318
- Registrován: pon bře 17, 2008 2:59 pm
Re: US account a legalita
ls8 píše:...Vytvoření účtu na US iTunes Storu neporušuje žádný zákon, nejedná se tedy o nelegální akt. Maximálně jde o nesplnění smluvních podmínek, to je ale něco úplně jiného.
Nevím, jestli někdo z nás je právník (a ještě k tomu odborník na americké právo), ale zase tak jistý bych si pouze porušením smluvních podmínek nebyl. Netvrdím, že jde o něco horšího, ale tím, že jsme se jako cizinci žijící mimo území USA zaregistrovali na US storu, jsme se dopustili minimálně podvodu. A na ten už se vztahuje jakákoli legislativa. Pokud si vzpomínám, tak při registraci jsme museli uvést jméno a adresu v USA. Jinak by nás to totiž ani dále nepustilo. Jinými slovy jsme podvodným jednáním založili účet. A to nemluvím ani o klauzuli "....potvrzuji, že mnou uvedené údaje jsou pravdivé..."
Ale o to nešlo. Spíš mě zajímalo, jestli už někdy Apple z tohoto důvodu někomu odstavil účet...
iPhone 6S Plus Space Gray 128 Gb, iOS 11.3, No JB
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
iPad Pro 10,5” 512 Gb Wi-Fi + Cellular, iOS 11.3, No JB
MacBook Pro 15" 2017, 3.1 GHz Core i7, 16 Gb RAM, 2 Tb SSD, High Sierra 10.13.4
Apple TV
Re: US account a legalita
No, tak to asi neudelaji, protoze by byli sami proti sobe.Dolar je v US buh . Treba ja osobne mam ucet na US iTunesStore pod svym skutecnym jmenem a jako bydliste mam uvedenou jednu universitu. Takze jsem samozrejme cizinec, ale na uzemi USA obcas pobyvam ,jako student. Coz je vicemene pravda, az na toho studenta.
....Takze by mne docela zajimalo, kdyz uz ode mne ze zahadnych duvodu nebudou chtit moje dolary, jak se se mnou budou v nejhorsim dohadovat.
..... Je to kravina 



-
- Host
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon led 07, 2008 7:18 pm
Re: US account a legalita
No nevím, mě zablokovali účet a na dotaz proč mi poslali email:
Milan, in order for me to investigate, you will need to provide the following information:
- the billing address listed on the account
...as well as one of the following:
- the last four digits of the credit card used for your iTunes Store account
- the order number of your most recent purchase
- or the name of any item you've purchased using this account
Milan, I will use the information you provide to investigate the possibility of enabling your account. Please note this investigation could take several days. If I can enable your account, I will also reset your password and send you an email to let you know what the new password is. Your patience in this matter is greatly appreciated.
Takže jsem zvědav, co vyšetří a jak to bude postupovat dál. Samozřejmě mám účet v US store a tvrdím jim, že ta adresa je správná (mám tam jakousi školu v Sacramentu). Jak to dopadne - budu informovat
Milan, in order for me to investigate, you will need to provide the following information:
- the billing address listed on the account
...as well as one of the following:
- the last four digits of the credit card used for your iTunes Store account
- the order number of your most recent purchase
- or the name of any item you've purchased using this account
Milan, I will use the information you provide to investigate the possibility of enabling your account. Please note this investigation could take several days. If I can enable your account, I will also reset your password and send you an email to let you know what the new password is. Your patience in this matter is greatly appreciated.
Takže jsem zvědav, co vyšetří a jak to bude postupovat dál. Samozřejmě mám účet v US store a tvrdím jim, že ta adresa je správná (mám tam jakousi školu v Sacramentu). Jak to dopadne - budu informovat
Re: US account a legalita
milansme: Milane, mohl bys prosím uvést email, ze kterého jsi dostal tu zprávu?
Já bych chtěl naopak všechny, kteří mají US účet uklidnit.
Je pravda, že v appstore nedávno (při nákupu aplikace) vyžadovaly potvrzení jakési doložky, která se ovšem týkala procedury pay-in-app - možnosti nákupu různých dodatků a doplňků z již koupené aplikace (ochrana proti chytrolínům, kteří by to chtěli zneužít - tvrdit, že si aplikaci přece už koupili a o tomhle nevěděli
).
Apple zajímá hlavně obchod a byli by sami proti sobě, aby rušili účty svých zákazníků, kteří u nich poctivě nakupují aplikace. Spousta lidí (včetně mne) má US účet kvůli možnosti nákupu aplikací za tzv. reedem kódy, které lze uplatnit pouze na US store a i tohle v Apple určitě vědí.
Jiná situace je u různých podvodníků, kteří chtějí nakupovat za pět prstů a falšují např. čísla kreditních karet - tam je postih zcela na místě, protože se jedná o cílený podvod s úmyslem poškodit společnost Apple.
Proto bych (a všichni, kteří přes US účet korektně aplikace a skladby nakupují) zůstal absolutně v klidu.
Já bych chtěl naopak všechny, kteří mají US účet uklidnit.
Je pravda, že v appstore nedávno (při nákupu aplikace) vyžadovaly potvrzení jakési doložky, která se ovšem týkala procedury pay-in-app - možnosti nákupu různých dodatků a doplňků z již koupené aplikace (ochrana proti chytrolínům, kteří by to chtěli zneužít - tvrdit, že si aplikaci přece už koupili a o tomhle nevěděli

Apple zajímá hlavně obchod a byli by sami proti sobě, aby rušili účty svých zákazníků, kteří u nich poctivě nakupují aplikace. Spousta lidí (včetně mne) má US účet kvůli možnosti nákupu aplikací za tzv. reedem kódy, které lze uplatnit pouze na US store a i tohle v Apple určitě vědí.
Jiná situace je u různých podvodníků, kteří chtějí nakupovat za pět prstů a falšují např. čísla kreditních karet - tam je postih zcela na místě, protože se jedná o cílený podvod s úmyslem poškodit společnost Apple.
Proto bych (a všichni, kteří přes US účet korektně aplikace a skladby nakupují) zůstal absolutně v klidu.

-
- Host
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon led 07, 2008 7:18 pm
Re: US account a legalita
To Jirkus - bylo to z adresy iTunesStoreSupport@apple.com, takže předpokládám, že to bylo oficiální. Nicméně před chvilkou přišel následující email
Hi Milan,
Mike with Apple again. Thank you for providing the information I requested.
I have reenabled your account, so you should now be able to use it. If you have any difficulty signing in and making purchases with your account, please reply to let me know.
I hope this helps Milan. Have a great day, and thank you for being the best part of iTunes!
Sincerely,
Mike
Apple Advisor
A můj účet je již odblokován a funguje normálně. Takže mě pouze není jasný, jaký problém vzniknul a proč to takto bylo.
Přeji všem pěkný den.
Hi Milan,
Mike with Apple again. Thank you for providing the information I requested.
I have reenabled your account, so you should now be able to use it. If you have any difficulty signing in and making purchases with your account, please reply to let me know.
I hope this helps Milan. Have a great day, and thank you for being the best part of iTunes!

Sincerely,
Mike
Apple Advisor
A můj účet je již odblokován a funguje normálně. Takže mě pouze není jasný, jaký problém vzniknul a proč to takto bylo.
Přeji všem pěkný den.