Hnykda píše:TO Gil:
Nemůže, porušuje tím podmínky apple ne?
Pokud se jedná o českou distribuci tak podmínky apple nejsou rozhodující.
Popíšu zde příklad např. O2, ale stejné je to i u ostatních.
Pokud máš telefon od O2 je tvým partnerem pro reklamaci jedině a pouze O2.
O2 které nakupuje telefony od Apple požaduje po dodavateli samozřejmě servis a spoustu dalších podmínek. Apple neakceptuje 2 roky záruky, protože pro ně to je neakceptovatelné a nezvyklé. Z pozice síly nabídne např 1 rok a druhý má O2 smůlu - chceš nechceš? A O2 řekne chci, protože se mi to i tak vyplatí.
Vzhledem k tomu, že jsme malý trh a Apple se nevyplatí mít svůj servis, O2 dodá servisního partnera s tím, že za 12 měsíců nese náklady Apple a dalších 12 měsíců holt O2.
Padá tady neustále dokola, že pokud to Britex rozdělá máš právo na nový telefon nebo odstoupení od smlouvy. Není to pravda - O2 může prakticky nechat servisovat jakýkoliv výrobek třeba u Franty z Horní Dolní, akorát mu to dodavatel neproplatí, ale nevzniká tím nárok pokud ti ho Franta vrátí opravený a funkční.
Vyjádření servisu o záruce, je pouze důkaz pro prodejce, aby ti reklamaci zamítl nebo schválil, ale není rozhodující. Pokud dojde k soudu, žaluješ O2 a on použije servisní doklad jako důkaz a ty většinou soudního znalce.
Možná jsem to napsal trošku 5přes9, ale fakt je ten, že žádná Apple podmínka nebo smlouva neopravňuje tebe jako koncového zákazníka O2 požadovat na základě smluv třetích stran nový výrobek pokud ti starý vrátí funkční.