jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Pravidla fóra
Platí zde stejná pravidla jako jinde na fóru. Julek
Platí zde stejná pravidla jako jinde na fóru. Julek
jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
zajimalo by mne jak zacit s vyvojem sw pro IOS?
1) kde stahnu vyvojove prostredi a popis vsech funkci IOS
2) je potreba vyvyjet zvlast pro ipad a zvlast pro iphone - jake jsou rozdily v kodu
3) cemu se nejvice podoba zdrojovy kod? jazyku C++?
4) jak dlouho trva fi Apple approve napsane aplikace, lepe receno cas, kdy ja odeslu binarky a aplikace se objevi na app store?
5) kde najdu popis kroku, ktere musim udelat aby apple aplikaci potvrdil a umistil na app-store?
6) kolik mne to bude stat?
7) jde nahrat novou binarku bez nutnosti ji stahovat z itunes? nebo pouze test tooly od applu, emulovat real iphone/ipad a tak testovat?
PS. mam k dispozici pouze windows platformu, ne MAC...
dekuji & zdravi
P
1) kde stahnu vyvojove prostredi a popis vsech funkci IOS
2) je potreba vyvyjet zvlast pro ipad a zvlast pro iphone - jake jsou rozdily v kodu
3) cemu se nejvice podoba zdrojovy kod? jazyku C++?
4) jak dlouho trva fi Apple approve napsane aplikace, lepe receno cas, kdy ja odeslu binarky a aplikace se objevi na app store?
5) kde najdu popis kroku, ktere musim udelat aby apple aplikaci potvrdil a umistil na app-store?
6) kolik mne to bude stat?
7) jde nahrat novou binarku bez nutnosti ji stahovat z itunes? nebo pouze test tooly od applu, emulovat real iphone/ipad a tak testovat?
PS. mam k dispozici pouze windows platformu, ne MAC...
dekuji & zdravi
P
Naposledy upravil(a) zakp dne ned kvě 01, 2011 2:18 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 171
- Registrován: pát bře 04, 2011 4:55 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
> > > iPh0n€ 2G 8 GB UsA JB < < <
> iPh0n€ 3G[$] 16 GB Cz€CH JB <
> > >f0recast, iReb, sn0wbreeze < < <
> > > > > > CFW < < < < < <
> > > > > > Google < < < < <
> iPh0n€ 3G[$] 16 GB Cz€CH JB <
> > >f0recast, iReb, sn0wbreeze < < <
> > > > > > CFW < < < < < <
> > > > > > Google < < < < <
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 228
- Registrován: úte říj 14, 2008 10:33 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Tak si bohuzial dohral, Mac je zaklad. Adobe ma este nieco s flashom, chvilu to bolo Applom zakazane, potom to vraj povolil, ale v tom ti tu asi nikto neporadi ... ;|
MacBook Pro, iPhone 5S, iPhone 4 FW 7.0.3 NonJB, iPhone 2G FW 3.1.3 JB
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: pát zář 12, 2008 3:58 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Ak by si si kupil mac tak potom.
1) kde stahnu vyvojove prostredi a popis vsech funkci IOS
Googly ios dev center
2) je potreba vyvyjet zvlast pro ipad a zvlast pro iphone - jake jsou rozdily v kodu
Takmer ziadne. Rozdiel je velkost display a ine rozlisenie.
3) cemu se nejvice podoba zdrojovy kod? jazyku C++?
Na iOS zariadenia sa da vyvijat v C, C++, a Objective C. V Objective C sa pise jadro aplikacie.
4) jak dlouho trva fi Apple approve napsane aplikace, lepe receno cas, kdy ja odeslu binarky a aplikace se objevi na app store?
Momentalne do tyzdna.
5) kde najdu popis kroku, ktere musim udelat aby apple aplikaci potvrdil a umistil na app-store?
Krok 1
6) kolik mne to bude stat?
99$ dolarov na rok
7) jde nahrat novou binarku bez nutnosti ji stahovat z itunes? nebo pouze test tooly od applu, emulovat real iphone/ipad a tak testovat?
Ano. Vsetko ide.
1) kde stahnu vyvojove prostredi a popis vsech funkci IOS
Googly ios dev center
2) je potreba vyvyjet zvlast pro ipad a zvlast pro iphone - jake jsou rozdily v kodu
Takmer ziadne. Rozdiel je velkost display a ine rozlisenie.
3) cemu se nejvice podoba zdrojovy kod? jazyku C++?
Na iOS zariadenia sa da vyvijat v C, C++, a Objective C. V Objective C sa pise jadro aplikacie.
4) jak dlouho trva fi Apple approve napsane aplikace, lepe receno cas, kdy ja odeslu binarky a aplikace se objevi na app store?
Momentalne do tyzdna.
5) kde najdu popis kroku, ktere musim udelat aby apple aplikaci potvrdil a umistil na app-store?
Krok 1
6) kolik mne to bude stat?
99$ dolarov na rok
7) jde nahrat novou binarku bez nutnosti ji stahovat z itunes? nebo pouze test tooly od applu, emulovat real iphone/ipad a tak testovat?
Ano. Vsetko ide.
-
- Moderator fóra
- Příspěvky: 3739
- Registrován: pát čer 25, 2010 8:53 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
A doporučuju si přečíst všechny e-books vydané Applem o programovaní pro iOS. Dozvíš se tam hodně užitečných věcí. Jo taky se podívej na iOS Development Videos.
- iPhone 6s
- Mac mini (Late 2012) | MacBook Pro (Early 2015)
- AirPort Extreme 5th gen
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
split píše:...Na iOS zariadenia sa da vyvijat v C, C++, a Objective C. V Objective C sa pise jadro aplikacie. ...
Takže, když "umím", resp. se učím c++, musím se naučit Objective C, abych vytvořil jádro aplikace?
Tapatalk
Naposledy upravil(a) Pospec CZ dne ned črc 10, 2011 11:49 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: pát zář 12, 2008 3:58 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Uplne jadro mas ako template projekt. Ale budes musiet nejakym sposobom handlovat systemove veci, takze uplne sa bez objective c asi nezaobides. Ale mozno existuju nejake wrappre ktore zabalia dolezite veci do C++ a potom sa o objective C vobec nestaras. Kazdopadne naucit sa zaklad objective C sa hodi.
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 171
- Registrován: pát bře 04, 2011 4:55 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
No jo jenže na objective-c jsou jen anglický knížky, ne ? českou jsem žádnou nenašel....
> > > iPh0n€ 2G 8 GB UsA JB < < <
> iPh0n€ 3G[$] 16 GB Cz€CH JB <
> > >f0recast, iReb, sn0wbreeze < < <
> > > > > > CFW < < < < < <
> > > > > > Google < < < < <
> iPh0n€ 3G[$] 16 GB Cz€CH JB <
> > >f0recast, iReb, sn0wbreeze < < <
> > > > > > CFW < < < < < <
> > > > > > Google < < < < <
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: pát zář 12, 2008 3:58 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Programator co nevie po anglicky sa nato moze rovno vykaslat.
-
- Moderator fóra
- Příspěvky: 3739
- Registrován: pát čer 25, 2010 8:53 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Bereš mi slova. Jinak ty knížky ebooky od Applu jsou napsané opravdu jednoduchou angličtinou, to zvládneš. Já jsem přelouskal dvě knížky za pár hodin.
- iPhone 6s
- Mac mini (Late 2012) | MacBook Pro (Early 2015)
- AirPort Extreme 5th gen
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Potvrzuji tu angličtinu, stáhl jsem si asi 5 ebooksů, zapl jeden, přeskočil obsah atd; a s angličtinou tam nemám sebemenší problém - a co nepřeložím domyslím. A to anglicky nějak zvlášť neumím. Po Macu je Angličtina základ pro vývoj.
Ještě k té 7, jde to bezproblémově.
Ještě k té 7, jde to bezproblémově.
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 171
- Registrován: pát bře 04, 2011 4:55 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
oki .. hned jak bude Mac tak se do toho pustím
jako zaklady angličtiny ty celkem dávám horší to mám s odbornejma vyrazama ale slovník funguje dobře 


> > > iPh0n€ 2G 8 GB UsA JB < < <
> iPh0n€ 3G[$] 16 GB Cz€CH JB <
> > >f0recast, iReb, sn0wbreeze < < <
> > > > > > CFW < < < < < <
> > > > > > Google < < < < <
> iPh0n€ 3G[$] 16 GB Cz€CH JB <
> > >f0recast, iReb, sn0wbreeze < < <
> > > > > > CFW < < < < < <
> > > > > > Google < < < < <
-
- Host
- Příspěvky: 86
- Registrován: čtv črc 29, 2010 11:49 pm
jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Cesky jsem snad videl jen bichli jmenem iPhone SDK. Je tam vse, co by zacatecnik mel vedet. Na to ostatni je tu masterc... ehm, google:) Jinak mac je snazsi moznost, pokud si ho muzes dovolit, ale i pres virtualni system to jde.
Tales of Furia - Chytlavá plošinovka od českých vývojářů! [FREE] http://itunes.apple.com/app/id716827293?mt=8
- rony
- Klub čistého iOS
- Příspěvky: 19700
- Registrován: pát pro 14, 2007 12:37 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Ondra Cada napisal knizku pre zaciatocnikov ku programovaniu na iPhone.
/\/\ /\ > /\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch a fb.com/forum.iphone.cz
mac mini iPhone 4 5S X 13 Pro iPad Pro Pencil TV4 HomePod WATCH AirPods
mac mini iPhone 4 5S X 13 Pro iPad Pro Pencil TV4 HomePod WATCH AirPods
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
a netreba samozrejme zabudnut na grafiku, aplikacia nieje len o programovani
ja som grafik a o programovani neviem nic, preto som sa prihlasil na vysku teraz aj ked mam uz 28 rokov tak budem dufat ze jedneho dna si urobim appku od zaciatku az do konca, snad sa toho dozijem
ja som grafik a o programovani neviem nic, preto som sa prihlasil na vysku teraz aj ked mam uz 28 rokov tak budem dufat ze jedneho dna si urobim appku od zaciatku az do konca, snad sa toho dozijem

-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
A uplatím v programování C#?
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 309
- Registrován: úte zář 07, 2010 7:53 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
No ani moc ne. Tam hlavne C/C++ a ObjectiveC. Je ale dobre, ze mas alespon nejake zaklady, takze nebudes mit problem se naucit trochu odlisnou syntaxi.
iPhone 4 16GB Black (FW 5.1 non JB)
iPod Touch 1G 16GB (FW 3.1.3 non JB)
iPad 1G 16GB Wifi (FW 5.1 non JB)
iPod Nano 5G 16GB
iPod Video 80GB
iPod Touch 1G 16GB (FW 3.1.3 non JB)
iPad 1G 16GB Wifi (FW 5.1 non JB)
iPod Nano 5G 16GB
iPod Video 80GB
-
- Starý pes fóra :)
- Příspěvky: 11456
- Registrován: pát črc 11, 2008 6:52 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Doporučuji třeba seriál na mujmac.cz: http://www.mujmac.cz/art/sw/CocoaIOS_1.html
iPhone XS 64GB | MacMini 2018 | MacBook Pro 15 2013
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Tak v C# programovat jde, ale ne v oficiálním KITu. Základní verze stojí $399, Enterpirse $999 za jednu licenci a $3999 za 5 licencí. (:-() KIT se jmenuje monoTouch.
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Předem se omlouvám za DP, ale nikdo by si toho jinak nevšiml.
Existuje tzv. Marmalade SDK. Nejlevnější komerční licence činí 149$/rok a mělo by to dokonce umět i kompilovat na Windowsech. Někomerční verze je zdarma, ale myslím že jen na 90 dní. Mělo by to umět i iPad. Znalost C++ a angličtiny je stále potřebná. V podstatě to napíšete celý ve Visual Studiu a to ten zdroják jen nějak překompiluje na iPhone a Andoid. Ještě sem neměl možnost vyzkoušet, ale podle videí nebude Mac ani potřeba.
Pak je ještě možnost to v nějakém SDK co umí na Winech jen android nakódovat a na Macu zkompilovat.
Existuje tzv. Marmalade SDK. Nejlevnější komerční licence činí 149$/rok a mělo by to dokonce umět i kompilovat na Windowsech. Někomerční verze je zdarma, ale myslím že jen na 90 dní. Mělo by to umět i iPad. Znalost C++ a angličtiny je stále potřebná. V podstatě to napíšete celý ve Visual Studiu a to ten zdroják jen nějak překompiluje na iPhone a Andoid. Ještě sem neměl možnost vyzkoušet, ale podle videí nebude Mac ani potřeba.
Pak je ještě možnost to v nějakém SDK co umí na Winech jen android nakódovat a na Macu zkompilovat.
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Vzdy je dobre hladat riesenia, ved na to fora su, len si myslim ze ten Mac je skutocne nutnost v tomto pripade... A ked chce clovek robit nieco poriadne tak sa neuspokojit s kompromisom
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Tak samozřejmě. Ale určitě je dobrý si to třeba na windowsech vyzkoušet, jestli má cenu si pořizovat Mac. Ale zaregistrovat se do té Marmelády byl trochu problém. Poprvé mi nepřišel ani aktivační email a znovu zaslat nejde. Po druhé to hned přišlo, ale musel jsem změnit email a "Pubilc Name". Ale už to mám staženo (během 3 minut, rychlost 1,2MB/s), tak pak napíšu či to jde nebo ne.
Edit: Tak jsem to nainstaloval a bez licence, která není pro někomenrční využití potřeba to ani nejde spustit. Resp. jde, ale nejde v tom nic dělat.
Edit 2: Tak je potřeba si zakoupit "free" licenci. Nezaplatíte za ní nic. Takže to jdu znovu nainstalovat.
Edit 3: Tak Visual C++ mám, ale Visual Studio ne, takže to taky musím stáhnout.
Edit 4: Vše nainstalováno.
Edit 5: Nejnovější verze (5.0.1) má s Visual C++ 2008 problémy, musel jsem downgradovat na 5.0.0, tam zatím vše jde.
Edit: Tak jsem to nainstaloval a bez licence, která není pro někomenrční využití potřeba to ani nejde spustit. Resp. jde, ale nejde v tom nic dělat.
Edit 2: Tak je potřeba si zakoupit "free" licenci. Nezaplatíte za ní nic. Takže to jdu znovu nainstalovat.

Edit 3: Tak Visual C++ mám, ale Visual Studio ne, takže to taky musím stáhnout.

Edit 4: Vše nainstalováno.
Edit 5: Nejnovější verze (5.0.1) má s Visual C++ 2008 problémy, musel jsem downgradovat na 5.0.0, tam zatím vše jde.
-
- Mírně pokročilý
- Příspěvky: 152
- Registrován: ned dub 06, 2008 10:33 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Taky mne zajímá programování pro ios a os x. Jako uplnej laik si netroufam nikomu poradit ale nějaký zkušenosti tu mohu snad vepsat jak na to jdu já.
Dělal jsem si teď trochu přehled protoze skocit do toho a hned se snazit neco samostatne vytvaret po prvni zkusenosti je nadlidske, zvlast kdyz jste naivni a nemate vubec zadne predchozi zkusenosti s vyvojem a programovanim, vetsinou to dopadne ze po par dnech to vzdate a odpadnete asi tak jako i ja po tydnu
.
Bylo mi jasny ze jsem na to sel spatne. A nedalo mi to. Takze sice naivita opadla
ale chut se v tom vrtat zustala. Moje osobní doporučení je hledat to ponaučení ze i z nezdaru lze vytezit spousta dobrych zkušeností/ ponauceni pro samu sebe:
Dobry je si najit co nejvice informaci predem, nehrnout se hned do prvni knihy zdroje, nesnazit se hned vse pochopit, pouzivat a sledovat vice informacnich zdroju, nespechat. Pokud mate dostatek sesbiranych informaci, zdroju, je vhodny; aspon to delam tak ja; si stanovit vyukovy plán, navrhnout si co a jak budu biflovat a v jakem pořadí tak aby vam to davalo smysl.
Muj startovní plán abych jednou nekdy snad moh napsat nejakou aplikacku je takovy: kazdy den precist pouhych 50 stran Objective C 2.0. Za deset dnu to mam precteny. Nebudu se snazit vse pochopit, i kdyz zatim to de
. Klidne si tu knihu dam pak znova a pak teprve po druhe zacnu delat priklady na Macu,dokud nebude v hlave uplne rozviceno tak nebudu pokracovat dale. Znat objective c 2.0 je pro vyvojare pod osx a i os zasadni vec a bez toho se ani nesnazte se ucit nebo cist zdroje jak delat aplikace pro ios
. Az si budu jistejsi se znalosti objective pak teprve zacnu resit jak zachazet s sdk pro iphone/touch/ipad...osobne doporucuju jako start Nejakou knihu vylozene o objective-c 2.0 napr. Od Stephena G. Kochana v cz jazyce, nez iphone sdk nebo knihu od pana Čady ..Ty si precist po tom a budou se cist rychleji a lépe.
Dělal jsem si teď trochu přehled protoze skocit do toho a hned se snazit neco samostatne vytvaret po prvni zkusenosti je nadlidske, zvlast kdyz jste naivni a nemate vubec zadne predchozi zkusenosti s vyvojem a programovanim, vetsinou to dopadne ze po par dnech to vzdate a odpadnete asi tak jako i ja po tydnu

Bylo mi jasny ze jsem na to sel spatne. A nedalo mi to. Takze sice naivita opadla

Dobry je si najit co nejvice informaci predem, nehrnout se hned do prvni knihy zdroje, nesnazit se hned vse pochopit, pouzivat a sledovat vice informacnich zdroju, nespechat. Pokud mate dostatek sesbiranych informaci, zdroju, je vhodny; aspon to delam tak ja; si stanovit vyukovy plán, navrhnout si co a jak budu biflovat a v jakem pořadí tak aby vam to davalo smysl.
Muj startovní plán abych jednou nekdy snad moh napsat nejakou aplikacku je takovy: kazdy den precist pouhych 50 stran Objective C 2.0. Za deset dnu to mam precteny. Nebudu se snazit vse pochopit, i kdyz zatim to de


Celý vesmír si z nás dělá srandu. 

-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
A grafika je taky důležitá věc. Tady je to zase otázka Photoshop vs. Corel. Já dávám přednost photoshopu.
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
corel?? srandujes? ako grafik pracujem uz asi 10 rokov a corel nieje na toto vhodny to mi ver.. celkovo corel je program ktory nechapem ze ma vobec uspech
-
- Klub čistého iOS
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř črc 06, 2011 8:41 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
1) kde stahnu vyvojove prostredi a popis vsech funkci IOS
Musíš si kúpiť Mac počítač. Bez neho je to nemožné. Dobre, dá sa vo virtuálnom stroji nainštalovať Mac OS X, ale viem si predstaviť, aké to je nevhodné na prácu. Popis všetkých funkcií iOS dostaneš, keď sa staneš oficiálnym vývojárom pre iOS.
2) je potreba vyvyjet zvlast pro ipad a zvlast pro iphone - jake jsou rozdily v kodu
Nie, stačí len zaškrtnúť jedno políčko pri prvej inicializácii appky vo vývojovom prostredí, ktoré znie „iPad“. Je to tak jednoduché.
3) cemu se nejvice podoba zdrojovy kod? jazyku C++?
Neviem, asi áno ako C++. Ja som predtým vôbec neprogramoval.
4) jak dlouho trva fi Apple approve napsane aplikace, lepe receno cas, kdy ja odeslu binarky a aplikace se objevi na app store?
V podmienkach majú uvedené dva týždne, ale dnes im to trvá do 7 dní.
5) kde najdu popis kroku, ktere musim udelat aby apple aplikaci potvrdil a umistil na app-store?
Keď budeš oficiálny vývojár, je v „developer portal“ presný postup na všetko.
6) kolik mne to bude stat?
99$ ročne + Mac počítač.
7) jde nahrat novou binarku bez nutnosti ji stahovat z itunes? nebo pouze test tooly od applu, emulovat real iphone/ipad a tak testovat?
Áno, pokiaľ máš zariadenie iPhone/iPad, tak vieš to testovať priamo na ňom.
PS. mam k dispozici pouze windows platformu, ne MAC...
branok píše:… Adobe ma este nieco s flashom …
Volá sa to Adobe Air, ale výkonnostne je to dosť slabé. Teda appky pre Mac OS X na tom postavené boli veľmi pomalé. Neviem, ako to je dnes.
P.S.: prejdi na Mac.
EDIT:
… musím sd naučit Objective C, abych vytvořil jádro aplikace?
Objective-C sa veľmi ľahko učí aj takým, čo predtým neprogramovali vôbec (ja)

spinmaster píše:… tak budem dufat ze jedneho dna si urobim appku od zaciatku az do konca, snad sa toho dozijem
Prečo si ešte nezačal? Neviem, na čo čakáš. Nikdy nebudeš tak dobrý sám pred sebou, aby si do toho vbehol. Proste niekoho oslov a urobte spolu appku, niekoho, kto už kódi a téma appky ti za to stojí. A inak, appky sa dajú robiť aj bez grafiky a úspešné

dunihlav píše:Taky mne zajímá programování pro ios a os x. Jako uplnej laik si netroufam nikomu poradit ale nějaký zkušenosti tu mohu snad vepsat jak na to jdu já.
Dělal jsem si teď trochu přehled protoze skocit do toho a hned se snazit neco samostatne vytvaret po prvni zkusenosti je nadlidske, zvlast kdyz jste naivni a nemate vubec zadne predchozi zkusenosti s vyvojem a programovanim, vetsinou to dopadne ze po par dnech to vzdate a odpadnete asi tak jako i ja po tydnu.
To nie je pravda. Ja som predtým nikdy neprogramoval a iOS vývoju sa vanujem už (iba) vyše polroka. Pokiaľ máš chuť a víziu, tak s tým vieš začať od absolútnej nuly.
Muj startovní plán abych jednou nekdy snad moh napsat nejakou aplikacku je takovy: kazdy den precist pouhych 50 stran Objective C 2.0. Za deset dnu to mam precteny. Nebudu se snazit vse pochopit, i kdyz zatim to de. Klidne si tu knihu dam pak znova a pak teprve po druhe zacnu delat priklady na Macu,dokud nebude v hlave uplne rozviceno tak nebudu pokracovat dale.
Začni. Z kníh sa veľa nenaučíš, vieš si tam overiť fakty. Naučíš sa najviac, keď ti bude búšiť srdce z toho, že ideš urobiť reálnu prvú appku a odoslať ju do App Store. Skvelý pocit. Choď do toho!
EDIT2:
Na grafiku stačí aj Pixelmator, je to špičkový nástroj, ktorý dnes stojí 30€ a dokáže kvalitatívne porovnateľné veci, ako Photoshop (za 2000€). Navyše netreba ho kradnúť, lebo je cenovo dostupný.
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
To od Adobe se nejmenuje Adobe Air, ale jmenuje se to Adobe Flash Creative Studio. Možnost vývoje pro iPhone je už v Cretive Studiu 5. (Nejnovější CS 5.5)
A Mac není potřeba. Zrovna testuju to Marmelade SDK a je to zatím povedené. Teda, nespojilo mi to iPhone s PC pro ovládání, ale na mém PC se mi to i v simulátoru sekalo. Ještě sem teda nepřišel na to, jak z toho dostanu ipa, ale pro začátky to bude stačit.
Marmalade SDK umí jak iPhone, tak iPad (je to jen o nějaké optimalizaci obrázků přímo v kódu) a navíc i Android.
A Mac není potřeba. Zrovna testuju to Marmelade SDK a je to zatím povedené. Teda, nespojilo mi to iPhone s PC pro ovládání, ale na mém PC se mi to i v simulátoru sekalo. Ještě sem teda nepřišel na to, jak z toho dostanu ipa, ale pro začátky to bude stačit.
Marmalade SDK umí jak iPhone, tak iPad (je to jen o nějaké optimalizaci obrázků přímo v kódu) a navíc i Android.
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
1) mac hw na vyvoj uz mam
2) xcode 4.1.1 jsem stahnul dnes z app store - for free
- Ted mi jeste neni jasna ta license, xcode je zadarmo, ja stejne musim jeste zaplatit applu tech 99$ jako rocni poplatek/registraci nebo uz jenom procento z prodeje sw?
- Pocitam, ze pro muj domaci vyvoj, pokud mam hw a xcode, tak mohu vesele vyvijet jak pod iphone, ipad, tak mac os x, je tak?
diky, Pavel
2) xcode 4.1.1 jsem stahnul dnes z app store - for free
- Ted mi jeste neni jasna ta license, xcode je zadarmo, ja stejne musim jeste zaplatit applu tech 99$ jako rocni poplatek/registraci nebo uz jenom procento z prodeje sw?
- Pocitam, ze pro muj domaci vyvoj, pokud mam hw a xcode, tak mohu vesele vyvijet jak pod iphone, ipad, tak mac os x, je tak?
diky, Pavel
- rony
- Klub čistého iOS
- Příspěvky: 19700
- Registrován: pát pro 14, 2007 12:37 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
ta licencia je na to,a by si mohol appku predavat v AppStore a pokial mi to viaceri potvrdili, tak musis ju mat aj pre pripad, ze ju chces dostat do svojho vlastneho telefonu kvoli ladeniu.
/\/\ /\ > /\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch a fb.com/forum.iphone.cz
mac mini iPhone 4 5S X 13 Pro iPad Pro Pencil TV4 HomePod WATCH AirPods
mac mini iPhone 4 5S X 13 Pro iPad Pro Pencil TV4 HomePod WATCH AirPods
-
- Moderator fóra
- Příspěvky: 3739
- Registrován: pát čer 25, 2010 8:53 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Ano, pokud nemáš licenci, tak ti aplikace poběži jen virtualizovaně na Macu.
- iPhone 6s
- Mac mini (Late 2012) | MacBook Pro (Early 2015)
- AirPort Extreme 5th gen
-
- Host
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob srp 21, 2010 11:10 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Nemyslím si, že je nemožné začít s vývojem aplikací (alespoň na začátek) na PC s Windows. Sám doma provozuji na Windows 7 přes VMWare OSX Snow Leopard ver. 10.6.4 a mám pod tím normálně nainstalovaný XCode a pokud si maximalizuji okno VMWareu, tak "nepozám", že nejsem na MACu. Samozřejmě je to o něco pomalejší, ale na rozumném PC se na tom dá v pohodě pracovat. Jsou tam například problémy s instalací zvukovky, akcelerace grafiky, nemusí být také vždy OK, je problém s některými USB zařízeními, ale zrovna toto nemá na psaní v XCode žádný význam. Síť (internet, sdílení, maily, atd) funguje bezproblémově. Součástí XCode je simulátor iPhone i iPadu, takže na běžné seznamován ani nepotřebujete licenci u Apple. Pokud máte v telefonu nebo iPadu jailbreak, tak můžete dokonce vámi vytvořené prográmky do svých zařízení nahrát a normálně provozovat.
Myslím, na to aby si každý vyzkoušel, jestli ho to bude bavit nebo jestli mu to půjde je to schůdná a taky mnohem levnější cesta než hned pořizovat MAC.
Myslím, na to aby si každý vyzkoušel, jestli ho to bude bavit nebo jestli mu to půjde je to schůdná a taky mnohem levnější cesta než hned pořizovat MAC.
-
- Sons of Jailbreak
- Příspěvky: 314
- Registrován: stř bře 09, 2011 5:05 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Problém je jinde. Pro trochu použitelný virtualizovaný Mac je vyadována nějaká silnější konfugirace. Mac by měl mít k dispozici alespoň dvě jádra a 4GB RAM. Potom to začne být trochu použitelné.
Naposledy upravil(a) Pospec CZ dne stř dub 11, 2012 3:30 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Senior uživatel
- Příspěvky: 926
- Registrován: pát črc 17, 2009 2:01 pm
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Taky se zeptam na jednu otazku pro vyvojare v xcode... Nainstaloval jsem si xcode na MacBook, udelal helloworld aplikaci, spustil a funguje, ale tedka jak ji dostat do myho ipadu nebo iphone..diky moc za radu. na iPadu mam JB, ale nechapu kam co mam nahrat
[*]iPad 2 Wi-Fi 16 GB Black JB
[*]iPhone SE 16 GB Gold
[*]iPhone 6 16 GB White
[*]iPhone X 64 GB Black
[*]iPhone SE 16 GB Gold
[*]iPhone 6 16 GB White
[*]iPhone X 64 GB Black
-
- Klub čistého iOS
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř črc 06, 2011 8:41 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Musíš mať kúpenú licenciu Apple vývojára pre iOS za $99/rok: https://developer.apple.com/, inak to do zariadenia nedostaneš.
-
- Klub čistého iOS
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř črc 06, 2011 8:41 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Pokiaľ sa chceš naučiť vyvíjať pre iOS a máš iPad, je tu pre Teba ekniha Návrh iOS aplikácie od úplného začiatku: viewtopic.php?f=7&t=57908
- rony
- Klub čistého iOS
- Příspěvky: 19700
- Registrován: pát pro 14, 2007 12:37 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Popis pridania aplikacie do iPhone, vratane popisu ako si zriadit developera
http://www.mujmac.cz/rubriky/informace/ ... ne-58492cz
ak si myslis, ze je to easy, tak to ani necitaj :-)
http://www.mujmac.cz/rubriky/informace/ ... ne-58492cz
ak si myslis, ze je to easy, tak to ani necitaj :-)
/\/\ /\ > /\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch a fb.com/forum.iphone.cz
mac mini iPhone 4 5S X 13 Pro iPad Pro Pencil TV4 HomePod WATCH AirPods
mac mini iPhone 4 5S X 13 Pro iPad Pro Pencil TV4 HomePod WATCH AirPods
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Pro vývoj her je hodně dobrá i "corona" http://www.coronalabs.com/, naopak není moc vhodná na běžné aplikace se standardními ios ovládacími prvky. Programuje se v jazyku Lua, který je relativně jednoduchý, podobný pascalu a dá se v něm zvládnout ledacos. Corona je zaměřená především na vývoj her a umožňuje i použití fyziky (2Dbox engine), podporuje animované sprity a podobné vychytávky.
Pro distribuci aplikací stojí 200,- USD, ale jinak je na vyzkoušení neomezená free verze (pouze registrace), vč. grafického emulátoru zařízení (iPhone,iPad i několik androidů) a hlavně existuje emulátor i pro windows, takže pokusy jdou dělat kompletně pro win.
Nicméně pro finální překlad binárky a pro distribuci je potřeba MAC (nejede to pod WMWarem) pochopitelně vč. zakoupeného Apple developera za 99,- USD.
Pro distribuci aplikací stojí 200,- USD, ale jinak je na vyzkoušení neomezená free verze (pouze registrace), vč. grafického emulátoru zařízení (iPhone,iPad i několik androidů) a hlavně existuje emulátor i pro windows, takže pokusy jdou dělat kompletně pro win.
Nicméně pro finální překlad binárky a pro distribuci je potřeba MAC (nejede to pod WMWarem) pochopitelně vč. zakoupeného Apple developera za 99,- USD.
-
- Host
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte lis 05, 2013 9:21 am
Re: jak zacit s vyvojem aplikaci/her pro ipad?
Ahoj
chtěla bych příteli k Vánocům koupit knížku o vývoji aplikací na ios a mám pár dotazů:
1. Jde vytvořit aplikaci na ipadu či na normálním počítači ne jen na Macu?
2. Jakou knížku byste mi doporučili? Nechci eknihu.
3. Jestli to jde i jinde než na Macu jaký program je k tomu potřeba a tak?

1. Jde vytvořit aplikaci na ipadu či na normálním počítači ne jen na Macu?
2. Jakou knížku byste mi doporučili? Nechci eknihu.
3. Jestli to jde i jinde než na Macu jaký program je k tomu potřeba a tak?