Pravidla fóra
V tejto sekcií uverejňujte informácie o zaujímavých navigáciách. Váš príspevok by mal obsahovať názov aplikácie, popis, screenshoty či video a zdroj. Pred otvorením novej témy si overte vyhľadaním už existujúce vlákno o aplikácií, o ktorej chcete diskutovať.
Ten obrázek Budapešti: zelená šipka je centrum Budapešti, ale ta naplánovaná trasa jen nezajede do centra, spokojí se s tím, že protne hranici území města někde na okraji, což udělala. Sice to vypadá, že se trasa stáčí 10km před Budapeští, ale ve skutečnosti to místo už patří do území Budapešti. Město přece není jeden bod, je to celá plocha města. Totéž s tím Jičínem. Obchvat se nachází na území města Jičína, a to aplikaci stačí (správně) aby to vyhodnotila jako splnění podmínky "Cestovat přes Jičín".
Pokud chci projet opravdu konkrétním bodem, mám možnost specifikovat konkrétní adresu, nebo jen ulici, křižovatku dvou ulic, nebo na mapě vybrat konkrétní bod, nebo zadat GPS souřadnice. Případně zvolit bod zájmu z databáze nebo přes Google search. Takto zadaným bodem mě pak protáhne. Např.
Golf píše:Už jenom třeba při sjetí z navržené trasy a hooodně tvrdošíjné trvání na vrácení se zpět (nebo napojení se na původní trasu úzkými uličkami) mě dost ničilo
Jestli mluvíš o Navigonu, tak já ten dojem měl kdysi taky, ale je pravda, že tam bylo opravdu mnoho možností jak se vrátit na původní trasu, tak jsem to bral jako náhodu. Když jsem ale teďka plánoval trasu, viděl jsem jasně, že ač jsem plánováním trasy už dávno mimo Navigonem navrhovaný směr, pořád se ve výpočtu trasy měl snahu vracet k trase jím navrhovaný a musel jsem fakt pozorně koukat, kudy pojedu. V opačným případě bych si docela zajel.
Nakonec jsem dojel tam, kam jsem chtěl, ale... Občas tu někde čtu takové to neuchopitelné, že TT je TT apod., tak to začínám možná chápat a jestli Navigon někdy opustím, tak to bude kvůli takovýmhle "drobnostem". Naneštěstí soudruzi u TT pořád ještě v CZ appstore nenabízejí celoevropskou verzi a býval bych ji potřeboval bo jsem jel až do DE (vím, že si můžu pomoct) a TT se stejným pokrytím je 2x dražší než jsem kupoval Navigon, takže aspoň drobná omluva
edit: do Prahy jsem přijížděl po D11 a potřeboval jsem sjet na Černý most a k centru a pak po okruhu II. směr D5 a směr Ústí nad Labem/Děčín a DE. Jenže v Praze jsem minul sjezd a sjel jsem až na sídliště Černý most (jsou tam nějaký obchoďáky). To byl průšvih, protože jsem jel podle naprogramovaný trasy přes Route/New Route a on mě hnal zpátky k D11, protože jsem si tam já blbec dal nějakej průjezdní bod nebo co. Přitom je tam k té ulici do centra normálně silnice a bez problémů se to dá jedním semaforem projet... Musel jsem pak na silnici směr centrum zastavit a jeden ten průjezdní bod vyškrtnout. Až pak už navi netrvala na tom, že se musím vrátit a mohl jsem jet. Menu v Navigonu je taky kapitola sama pro sebe, bo třeba zapnout/vypnout za jízdy noční režim je o ústa - v menu je font mrňavej, položky úzký a za jízdy nemám šanci se v tom orientovat, bo vypadají všechny úplně stejně.
Vypadá to sice jako reklama na TT ve vláknu o Navigonu, takové malé OT, ale když už se tu zase srovnává, tak proč ne A že v CZ AppStore není TT s celou Evropou, to je na pár facek pro toho, kdo o tom rozhoduje, bez pardónu... Cenová politika je zase něco jiného...
Jezdím takovou trasu celkem pravidelně (ale i jinde je to analogie), Navigon tam opravdu tvrdošíjně stále, po všechny verze co existují, trvá na nakompromisním návratu na původní trasu (cca 4x, 5x), a je mu jedno jakým způsobem. TT nabídne jednou návrat, ale pak ihned vypočítá nejlogičtější pokračování bez zaváhání, logicky. Je to možná v souladu s filozofií jenoduchého ovládání TT, i proto je v něm asi i možnost pouze jednoho průjezdního bodu, kdo ví... Někdy se sice víc průjezdních bodů hodí, ale ono to nastvení přes případný další zase tak složité není. Jinak se stačí kouknout do vlákna o Sygicu Auře, ten sjetí z trasy nezvládá ještě hůř než Navigon, a to se dá dočíst nejen na tomto fóru.
Do cíle dovede ve finiši každá navigace, a ne každý jich vystřídá tolik, a ne každý dokáže porovnávat a rozlišit, za co která může či nemůže. A když čtu někdy některé nářky a nadávání na tu či onu navigaci, tak se musím smát, protože v daném okamžiku se špatný signál či co se v tu chvíli děje, automaticky svede na navigaci jako takovou (ač by se např. při stejných povětrnostních podmínkách v daném okamžiku takhle zachovala jakákoliv jiná, zachycení dostatečného počtu satelitů není přece chyba aplikace, neaktualizace nebo dokonce i "přeaktualizace" map je dána i druhem použitých mapových podkladů a ne softem jako takovým). A že se liší algoritmusy výpočtu tras i při stejných mapách je také realita. A o tom základním ovládání mrňavým fontem za jízdy, což samo sebou nedoporučuji ovládat za jízdy, ale kdo někdy nezhřeší?, jsem v porovnání navigací taky psal (přepnutí nočního či denního režimu je u TT jedno tapnutí na obrazovku a pak jenom druhé tapnutí do příslušného řádku, režim změněn)...
Takže závěrem - plno drobných vychytávek, efektů a fičur ještě neznamená, že to nejzákladnější, jednoduché navigování, zvládá dokonale na jedničku každá... Ale podle každý se dá někam dojet
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů na (nejen) tomto fóru jsou toho jasným důkazem...
iPhone 13 Pro Max
MBA 2014 13" i5 8GB RAM
iPad Air 3 64GB LTE
Powerbeats Pro
Apple TV 2G + 4G
AW5 44
Mac mini 2021
Oznamuje vám hlasová navigace pokyn (např. odbočení vpravo na křižovatce) i bezprostředně před samotným odbočením? Já jsem teď dlouho Navigon nepoužíval, ale přišlo mi, že dříve mi oznamoval pokyn 2-3x v předstihu a pak bezprostředně před odbočením. Teď mi oznámí změnu směru jen předem (naposled cca 200-300m před změnou) a pak už mlčí... Je možné, že se to od nějaké verze takto změnilo? Máte to tak stejně?
iPhone 5c 16GB iPad (3rd gen.) 32GB Apple TV (3rd gen.) Mac mini 2009 2.26GHz 4GB RAM 64GB SSD
Co me trapi mnohem vice, tak to je celkove zpomaleni snad vseho na 3GSu po updatu na iOS4.3. Navigon startuje bezne treba pul minuty oproti 10sec predtim
Na rychlost si stěžovat nemůžu. Teď jsem schválně měřil, za jak dlouho Navigon naběhne a naměřil jsem 7s. Zkusil bych ho reinstalovat, případně restore iPhone, protože půl minuty není normální.
iPhone 5c 16GB iPad (3rd gen.) 32GB Apple TV (3rd gen.) Mac mini 2009 2.26GHz 4GB RAM 64GB SSD
zdravim, chcel by som sa spytat, ci ked si zakupim tuto navigaciu... a bude mi bezat na iphone pocas soferovania... ci nato potrebujem pripojenie na internet alebo ako to funguje.. ci to zere nejake data alebo mi ju staci zakupit a bude to vsetko co k tomu treba... pretoze nemam mobilny internet.. tak nech ma to financne nevycuca alebo ma to niekde nepripoji...
Pokud nemas mobilni internet, data si muzes omezit a nic te vycucavat nebude.
Navigace ma samozrejme mapove podklady offline a bezi offline. Pripojeni vyuzivaji jen nejake doplnkove sluzby - hledani Google, informace o trase apod.
prosim vas, zakupil som si navigaciu NAVIGON Europa, je moznost vlozit slovensky / cesky jazyk ? Myslim ale hudbu, respektive komentovanie tej trasy, nemyslim texty.
Tak jak napsal ls8, s tim, ze po instalaci si zapni WiFi a stahne ti to text to speech pro ten jazyk, ktery mas nastaveny v menu. Teda aspon myslim, ze je i SK verze.
Aha, oukej dík, ale text to speech mi to síce ponuklo, ale dal som "later" a teraz mi to okno nechce nabehnut. Da sa to niekde zapnut, aby sa ma to spytalo este raz?
prečo sa nedá v Navigone, ako jedna z možnosti, naplánovať trasa, v ktorej si uložím adresy napr. klientov v danom regióne, ktorý nepoznám a to tak, aby ma to automaticky (nehľadiac na to v akom poradí sú uložené jednotlivé body prejazdu v trase) navigovalo z miesta Štart k tomu najbližšiemu, ... ďalšiemu najbližšiemu, ....postupne až k tomu najvzdialenejšiemu bodu. Myslim, že pre navigáciu a to hociakú by to mala byť úplne ľahká vec.
appa: protože to v podstatě nikoho nezajímá, nikdo to nepotřebuje. Na TODO listu mají určitě daleko podstatnější věci a kdyby to byla tak moc chtěná funkce, tak to chce víc lidí a bude to mít větší prioritu. Podle mýho tohle nikdy v žádný navigaci nebude.
me to taky napadlo, zadam do navigace hala bala spousty bodu a navigace by me mohla vyhledat nejefektivnejsi cestu ze startu do cile. A kdyz by byl cil ve stejnem miste jako start, tak by to vyhodilo nejkratsi okruh..
Ok uznavam, ze je to takova funkce pro obchodaky a ridice zasilkovych sluzeb, ale myslim si, ze jich je docela dost a vzdycky jsem premyslel, jak ty zasilky rozvazi a jaka je priprava a jakou navigaci k tomu treba pouzivaji?
iPhone 5S 32GB | Watch Sport Grey | iPad Air 2 128GB | MacBook Pro Retina 15" 2014 512GB | Apple TV 1st
Sorry můj první příspěvek a hned částečně OT. Garmin 3970t, ten umí optimalizovat trasu tak, aby vytvořil logický kruh bez zbytečných zajížděk. Kdysi dávno tuto funkci sliboval do své navi i Dynavix (konkrétně tuším p. Prokeš bývalý šéf před rozpadem původní party), ale to tenkrát bylo určeno pro mobilní widle. Já jsem pak od nich odešel, tak nevím, ale asi tato funkce nebyla dodělána nikdy. Navigon jsem používal 2 roky (PNA), ale tzv. funkce "trasa obchodního cestujícího" mne chyběla moc, proto teď jezdím na Garminu.
Nemůže tu někdo kdo tomu rozumí vysvětlit, co znamenají ty updaty u Navigonu? Samozřejmě si to přeložím, ale nevím přesně o co jde, hlavně v praktickém použití, dík.
::: iPhone 5S 16GB Space Grey :: iPad 2 32GB 3G :: MacBook Pro 13'' 2011 :: Apple TV 3 :::
? All new NAVTEQ map data - A free map update for all users! ? Reality Scanner (iPhone 3GS, iPhone 4) - Augmented Reality based search for interesting places around your position. ? TrafficCheck - Traffic information for your route at a glance (only available in countries with Traffic Live). ? Truck and Camper navigation (available through In App Purchase). ? Integrated interacion with flinc Social Mobility Network.
Takze pro nas je zajimavy hlavne prvni bod- konecne nova aktualizace map. Dal pak je zde Reality Scaner, coz osobne nevim, k cemu je to dobre. Ale nekdo to mozna vyuzije. TrafficCheck se nas netyka,u nas neni dostupny, pak mod pro nakladaky. A posledni je provazanost se socialnimi sitemi, ktera se mne osobne netyka ,ale mozna jine potesi.
Nová součást je Navigace pro nákladní automobily a karavany. cena ?79.99 Chytrý asistent pro řidiče nákladních automobilů a karavanů.
Služba, která rozbuší srdce každého tiráka: Pomocí navigace NAVIGON pro nákladní automobily a karavany nyní objedete překážky jako příliš nízké mosty nebo příliš úzké ulice. Najdete i užitečná důležitá místa, jako např. čerpací stanice vhodné pro nákladní automobily a karavany, sociální zařízení nebo také nákupní možnosti.
Vlastnosti: -Speciální profil trasy pro nákladní automobil, dodávku a karavan -Konfigurace profilu na základě délky, výšky, šířky, hmotnosti, přepravovaného nebezpečného nákladu, max. zatížení nápravy -Zohlednění právních omezení, např. komunikace se zákazem jízdy pro nákladní automobily nebo karavany -Časově závislá omezení -Zobrazení speciálních důležitých míst
Navigace pro nákladní automobily a karavany je dostupná v následujících zemích: Rakousko, Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Irsko, Itálie, Norsko, Portugalsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie, Chorvatsko, Česká republika, Maďarsko, Nnizozemsko, Polsko, Slovensko, Slovinsko.
Důležitá místa (POI) se zobrazí v následujících zemích: Andorra, Rakousko, Belgie, Bulharsko, Bosna a Hercegovina, Bělorusko, Švýcarsko, Česká republika, Německo, Dánsko, Španělsko, Estonsko, Finsko, Francie, Velká Británie, Gibraltar, Řecko, Chorvatsko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Lotyšsko, Monako, Moldavsko, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, San MArino, Slovensko, Švédsko, Turecko, Ukrajina.
Abyste mohli používat produkt Navigace pro nákladní automobily a karavany, musíte stáhnout 5.2 MB dat. Ke stažení dojde jen tehdy, je-li aktivní aplikace NAVIGON a iPhone má přístup k síti WLAN.
MacBook Pro 2018 Touch Bar, macOS 11.0
iPad Pro 10.5, iPadOS 14
iPhone 12 Pro Max, iOS 14
Apple TV4
O víkendu budu určitě zkoušet, jestli náhodou neudělali něco s tvdošíjným trváním na Navigonem zvolené trase v případě mýho sjetí z původní trasy. Tajně totiž doufám, že to do ChangeLogu stydlivě nenapsali
Uz jsem tu cetl nejake stiznosti na "tvdošíjným trváním" mi to prijde v pohode. Pocitam s tim ze kdyz spatne odboci tak me to tak dlouho tahne zpet dokud zvolena cesta neni kratci.. Mozna je to spatne mysleni ale ja to tak mam.