Stránka 65 z 66

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 18, 2014 6:37 pm
od Petrt
Metalgirl: předpokládám, že pokud má prodejce na webu uvedeno, že touto výměnou bude pokračovat původní záruka a nezískám novou 2 letou, tak odporuje OZ (tehdejšímu) a tedy je celá tato formulace neplatná.
Viz věta: "Tento celosvětový program společnosti Apple neprodlužuje standardní záruku na iPhone" na webu Apple.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 18, 2014 6:40 pm
od Metalgirl
Ano, ono je jedno, co si nějaký prodejce kde napíše, nebo co si kde napíše Apple, pokud to holt Apple nezaštítí tu záruku, tak to jde na triko prodejce a ten se musí prostě řídit zákony. Jasně mi bylo z právního oddělení napsáno, že pokud byla smlouva uzavřena ještě při platnosti starého OZ, tak na vyměněný kus běží nová dvouletá záruka, jelikož se kupní smlouva ještě řídí starým OZ a prodejce si může na web napsat třeba i milý ježíšku.

U kusů zakoupených le NOZ tedy v roce 2014 je už samozřejmě situace jiná.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 18, 2014 6:44 pm
od Petrt
Chápu. Tento konkrétní iP5 byl koupen na Apple.cz a záruka mu měla skončit 26.11.2014. V rámci programu viz můj link jsem 12.9.2014 dostal nový iP5 (nové S/N) a tedy by měla od té doby běžet nová záruka. No fakt jsem zvědavej, jak se k případnému problému ITS postaví.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 18, 2014 6:53 pm
od Metalgirl
Já jsem zvědavá, jestli se tento nový kousek porouchá, jak budu iStyle nahánět s právníky po boku :D

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv lis 20, 2014 8:37 pm
od fana1
Koutas píše:tak jsem sel s iP osobně do Britexu... popsal jsem závadu a nechtěl ji se mnou testovat, že si to otestují sami.... po 3ch dnech přisla sms, že si ho můžu vyzvednout, příjdu tam a prý se zase závada neprojevila (protistrana mě špatně slyší), tak jsem si tam strčil SIM, zavolal první číslo jestli mě protistrana slyší, řekla, že ne... tak jsem mu to vrátil zpátky... to už řekl, že mi zavolá a vyzkoušíme to... zavolal, nic neříkal, pak řekl, že to zkusí ještě z jejich SIM, zavolal a pak řekl, hmm máte pravdu není to OK :-) o 3hod později přišla SMS, že si ho můžu vyzvednout. Dostal jsem nový :-)
Chtěl bych se zeptat, jak je to teď ze zárukou? on mi cosi říkal, že se prodlužuje o dobu co tam ležel a pak že na vyměněný díl je 3 měsíce.... když si dám IMEI do apple warranty check tak tam mám, že je pod roční zárukou do 15.10.2015.... měla by běžet nová dvouletá záruka u operátora? nebo se mýlím?
Díky


Ahoj. Prosím Tě chtěl bych se zeptat, když jsi reklamoval tuto zavadu, že Tě protistrana špatně slyší, šlo o to, že Ti hovor třeba úplně vypadaval a preskakovalo to, nebo to bylo o tom, že Tě slyšel jakoby zahuhlane, s ozvěnou, jakoby z dálky,...? Řeším teď něco podobného u iP6, kde mě protistrana právě slyší jakoby zahuhlane, jako bych mel rýmu, případně jako z tunelu, atd.. Tak mě zajímalo, jestli jsi měl tento problém, nebo vyloženě Ti hovor vypadaval? Mě zkrátka slyší, ale zkreslene. Nicméně slyší vše, bez výpadků. Diky moc za informaci.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát lis 21, 2014 12:57 am
od ghost_dragon
K té záruce - já se zase dozvěděl, že servisy píší do protokolu - oprava provedena výměnou jednotky a tím se z toho vyvlíknou. Nenapíší, že vám dali nový telefon, ale že to "opravili", tudíž se záruka neprodlužuje.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát lis 21, 2014 6:58 am
od Unown
Jakmile mas novy SN jednotky, mas novy telefon a pres to vlak nejede.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát lis 21, 2014 7:42 am
od Smrdaky
Koutas píše:? on mi cosi říkal, že se prodlužuje o dobu co tam ležel a pak že na vyměněný díl je 3 měsíce....


Jakoze si koupis novy telefon, pujdes reklamovat a po vymene dilu (pokud k takove vymene hypoteticky dojde) na vymeneny dil mas v tu chvili jen 3 mesice zaruku, namisto puvodni zarucni doby na cely vyrobek? Takhle to soudruh myslel?

Anebo se ta 3 mesicni doba uplatni jen, pokud proluzuje puvodni zaruku?

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát lis 21, 2014 5:21 pm
od ghost_dragon
Je to slovíčkaření a nevím nevím, jak by to právníci vzali... Není to výměna za nový kus, ale oprava výměnou jednotky. Takto mi to bylo vysvětleno a Apple se takto brání neustálému prodlužování záruky. Přeci jen - takto bychom to mohli dělat donekonečna a mít neustále 2 roky záruku, zvlášť, když Apple dává nové kusy ;)

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát lis 21, 2014 10:19 pm
od Petrt
Já to v minulosti zažil u nějakého HW - nové S/N = nová záruka. A v protokolu může být napsáno cokoliv maskující "nový kus".

Re: Reklamace a Britex

Napsal: sob lis 22, 2014 10:36 am
od Unown
Ghost: právníci by takovýhle tvrzení rozcupovali. Pochop - výměnou jednotky dostaneš nové SN, timpadem nový kus a tím pádem novou záruku. Nemůžeš to ani dělat do nekonečna, protože od nového roku platí nový OZ

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon lis 24, 2014 5:37 pm
od slonik
Už jsem tady řešil problém, že mi počítač nerozpozná iPhone po připojení, přitom nabíjení ale normálně funguje. Dnes jsem s tím šel do iStylu, s tím, že to bude určitě kabel a že snad dostanu nový. Poslali mě k reklamaci a vyzkoušeli to na Macu s jiným kabelem. Ten neukázal ani to, že zařízení nelze rozpoznat, prostě jako by se nic nedělo. Takže to asi bude konektorem, i když to teda nechápu, protože telefon dávám do kapsy jenom v pouzdru, takže žádný smetí se tam dostat nemohlo a jiný důvod se svým zacházením teda opravdu nechápu. Telefon je koupený u VF, takže reklamace bude nutná tam. Má Britex právo na takové věci jako výměna konektoru? Pokud ano, tak by to asi stěží proběhlo bez škrábanců, což by mně teda opravdu vadilo, vzhledem k tomu, že je telefon i po skoro dvou letech jako nový...

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 25, 2014 8:37 am
od Petrt
Britex ti do něj hrábnout může. V rámci předávacího protokolu bývá i popis stavu zboží, nech si tam naformulovat, že je telefon bez viditelných stop poškození apod. Manželčin iP servis popsal jako "stav nového" a to jej měla skoro dva roky.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 25, 2014 7:05 pm
od slonik
A pokud by přišel poškozený, jak se můžu bránit. Nepřevzít a sdělit, že telefon neodpovídá stavu před reklamací? Jenže to by ho zase posílali do Britexu, aby s tím něco udělali a ti by asi jen tak neposlali nový. Nerad bych byl bez telefonu měsíc...

Re: Reklamace a Britex

Napsal: stř lis 26, 2014 1:28 pm
od Knodlanec1
Já mohu říct,že já s Britex neměl nikdy problém. Když jsem měl ještě iPhone 5 tak tam bylo něco s displejem a v pohodě mě vyměnili za nový kousek. Pak byl problém i s tím druhým a opět v pohodě vyměnili za nový kousek. Takže to co tady čtu je docela síla.
No každopádně jsem šťastněj,že mám iPhone 6 z AppleStore. Tam mají nejlepší podmínky a záruku u Českého servisu,kde jsem byl nad míru spokojený.
Tam mě vyměnili 2X 5S úplně bez problémů a to mě ještě nechali reklamovaný telefon než přijde nový. Paráda.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 01, 2014 6:12 pm
od slonik
No, tak jsem se samozřejmě bál zbytečně. Zašel jsem dneska v deset do Britexu do Holešovic a už ve čtyři bylo na stránce, že připraveno k vydání. Sice nepřišlo žádný upozornění, ale zašel jsem tam a nebyl problém. Výměna konektoru prý (podle nich bohužel) nepomohla a mám zase novej (už třetí...). Rozhodně doporučuju tam jít osobně, minule přes Vodafone deset dnů a osobně v Holešovicích za pár hodin :)

Re: Reklamace a Britex

Napsal: stř pro 03, 2014 7:29 am
od fana1
Metalgirl píše:Tak u mě jim to už pak netrvalo dlouho, jelikož mám iPhona z iStyle, tak ještě v ten den udělali výměnu kus za kus a dnes mám nový kus doma.


Ahoj. Chci se jen zeptat. Nový kus znamená, že Ti poslali opravdu celé nové balení včetně krabičky, nebo jen nový telefon? Někdo tu psal, ze doufá, že mu přijde kompletně nový kus a ne jen telefon.. Ze pokud by přišel pouze telefon, jedna se o swap (repas). Diky moc za info

Re: Reklamace a Britex

Napsal: stř pro 03, 2014 5:18 pm
od Metalgirl
Jen nový telefon. Je to swap a jako modelové číslo je ND300

Re: Reklamace a Britex

Napsal: stř pro 03, 2014 9:52 pm
od fana1
Co znamená ND300? :oops:

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv pro 04, 2014 9:27 pm
od Metalgirl
Modelové číslo. ND bude asi jako náhradní díl, nemá prostě klasické modelové číslo jako ostatní iPhony 5 pro náš trh. Asi takto označují swap jednotky.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 08, 2014 8:03 pm
od kotelník
Swap jednotka neni novy kus, proto vyklad oz je irelevantni, pokud neprokazete, ze jste dostali NOVY kus. Vy ale dostavate pouze SWAP ;)

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 08, 2014 8:58 pm
od eXell
Na servisním listě (z Britexu) se v popisu opravy jasně píše: "Provedena výměna jednotky - nové IMEI: xxxxxxxxxxx".

V dikci §627, odst. 2 zákona č. 40/1964, ObčZ., máš zase přesně napsáno, že: "Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka."

Takže nic dokazovat nemusíš, je to jasné.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 08, 2014 9:25 pm
od Rifik
eXell: to je ale starý občanský zákoník :)

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 08, 2014 9:52 pm
od kotelník
je to tak jasné, že jakmile půjdeš do servisu, tak poznáš co je jasné :)
ano, můžeš se soudit, ale věř, že jen solidní právník bude dražší, než nějaký telefon :)
Tohle je zase klasická česká vym.dávka. Lidi zamyslete se nad věcí s chladnou hlavou, už kdysi jsem zde psal, že by pak mohl někdo, kdo nemá nic lepšího na práci jen měnit telefony a mít iPhone 4 celý život. Už jen proto, že iPhone vymění za nový vždy, když si vymyslíte jakoukoli závadu a NENÍ mechanicky rozsekaný.

Pokud by to bylo jak říkáte, prodejci a servisy by si dávali zatraceně velký pozor na to co přijmou a “opraví" a kdo je chce zase ojebat.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 08, 2014 10:02 pm
od Smrdaky
a prave z tohoto duvodu kotelniku, NOZ meni tento stav.

kotelník píše:Swap jednotka neni novy kus, proto vyklad oz je irelevantni, pokud neprokazete, ze jste dostali NOVY kus. Vy ale dostavate pouze SWAP ;)


"Novym" kusem zakonodarce myslel libovolna VYMENA vyrobku pod zakonnou zarukou, nikoliv vylucne fungl novy kus. Takovy pojem ve starem obc.zakonu myslim ani nefiguroval.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon pro 08, 2014 10:10 pm
od eXell
Klasická česká, jak ty říkáš, vy...ávka je právě ten případ, kdy budeš za každou cenu slovíčkařit o tom, jestli vyměněné zboží s novým IMEI je doopravdy nové. To rozhodně nebylo smyslem zákona, když ho zákonodárce tvořil. Účelem bylo chránit slabší stranu, kterou je v tomto případě kupující, kterému se pokazilo zboží, které koupil. Nápravu vady je možné sjednat samozřejmě i než výměnou zboží. To dává prodejci poměrně širokou dispozici jak nápravu sjednat, když sám dobrovolně zboží vymění za nové, musí dle zákona očekávat, že na daný kus poběží nová záruka. Možná toto ustanovení nebylo úplně šťastné a proto v NOZ chybí, nic to ale nemění na tom, že pro smlouvy uzavřené před 1.1.2014 se ho použije a sebelepší právník ti ho neobejde.

Nakonec si neodpustím off topic narážku. V jiném topicu píšeš, že sis rozbil telefon (ať už to bylo pádem z jakékoliv výšky, stejně to nedokážeš) a jel jsi jej reklamovat do Drážďan. Nakonec oslavuješ, že ti dali úplně nový telefon a dokonce máš i nový obsah krabičky, tj. další nabíječku a kabel. Tak k tomu Češství, asi bys měl méně kázat vodu :)

Mimochodem právě teď reklamuju iPhone 5, který byl kupován u T-Mobile v listopadu 2012 a na jaře 2013 byl swapnut za druhý. Tak dám vědět, jak jsem dopadnul.


Edit 11.12.
Tak po týdnu telefon přišel z reklamace. Vady byly: nažlutlý rámeček kolem displaye, vadná baterie (padala často i o 30% dolů, po restartu zase naskočila) a prach pod sklíčkem fotoaparátu. V Britexu mi dali nový display, baterii i fotoaparát. Nemůžu si stěžovat.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv led 01, 2015 12:42 pm
od gulii
Mám takový dotaz, přítelkyně má iPhone 4S a v poslední době se ji velmi často vypíná, především, když je venku a má telefon v kapse. (příklad, je venku 2minuty a za tu chvíli se telefon stihne vypnout, né, že by telefon zmrzl - ale ta teplota s tím nejspíš také souvisí) a po zapnutí ukazuje telefon, že je naprosto vybitý, ať ho připojí k počítači. To je ale jen popis závady... Dále bych se chtěl zeptat, zda-li se do Britexu zasílá i kupní smlouva přístroje (asi jsem slepý, ale v podmínkách jsem to nikde neviděl), když se jedná o záruční opravu. Protože bohužel kupní smlouvu nemůže nikde najít a obchod, kde byl telefon kupován je již zrušen. Děkuji moc za rady.

Edit: tak jsem to našel v příjemkovém formuláři - je tam políčko pro zaškrtnutí záručního listu. Tudíž mám smůlu.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv led 01, 2015 6:07 pm
od tomlu
na 99,99% postačí výměna baterie za novou

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv led 01, 2015 6:47 pm
od gulii
Tu uz menili v rijnu 2014 v Quadro.cz v Pardubicich.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv led 01, 2015 10:48 pm
od tomlu
Pak už jen zkontrolovat jestli není někde na spojení baterie a desky studený spoj (konektor nebo na desce), ale podle toho co popisuješ tak takhle se chová špatná baterie v chladu - možná smůla na vyměněnou baterii uloženou někde dlouho ve skladě.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte led 06, 2015 5:57 pm
od Clon
Stejny problem resil Hofa ve vlaknu "bleskovy sesup baterie"

Re: Reklamace a Britex

Napsal: ned bře 08, 2015 10:50 am
od Thompson
Tak jsem u 6tky reklamoval posunutou přední kameru, uvidíme jak to dopadne.Můžu požádat o vrácení peněz do 6ti měsíců?Chtěl jsem to napsat i do protokolu.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: čtv dub 09, 2015 12:40 pm
od Erko1995
Dobrý den, už podruhé posílám 5sko do servisu na reklamaci během 6 měsíců. Poprvé to bylo kvůli baterie, baterii vyměnili, ale na telefonu udělali 2 vrypy po obvodu, asi se vyskytl njaký problém. A nyní kvůli toho, že mi křupe home buttom, o5 menší výdrž baterie a na skličku od foťáku mám zevnitř tečku. Chci se zeptat jestli mi to opraví, a zda můžou zasahovat do kamery.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát říj 02, 2015 6:26 am
od jeenik
takže z pohledu reklamace platí, nakupovat nejlépe na Apple store? Opravy neřeší přes Britex? Jak je to u nich s dvouletou zárukou při nákupu na firmu?

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát říj 02, 2015 8:07 am
od cuting
Z pohledu reklamace je opravdu nejlepší nakupovat na Apple store přímo. I když tam jsem měl také nyní trošku problém. reklamoval jsem iP6 , byl vadný čip na mikrofon. Dali mi samozřejmě nový telefon , ale čekal jsem na něj 10 dnů. Ale omluvili se, že v daném okamžiku neměli na skladě model 64 space gray .
Jinak co se týká záruky na firmu, tak co vím, tak na firmu je záruka vždy jen jednoletá. Jediný, kdo má jakousi vyjímku a dává na apple výrobky dvouletou záruku i na firmu, tak je iStyle.

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pát říj 02, 2015 8:12 am
od jeenik
no i iWantu mě tvrdili, že mě dají dvouletou také, u T-Mobile taktéž. V Apple store nevím

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon říj 05, 2015 11:44 am
od Clon
Ja bych to vzal na fyzickou, faktur si natisknes kolik chces, na vrch bych bouchnul razitko a šup s tim do nakladu. Dva roky ti zustanou a v nakladech to mas taky. Nebo ti jde jeste o neco jineho?

Re: Reklamace a Britex

Napsal: pon říj 05, 2015 11:59 am
od jeenik
Nene, přesně o to

Re: Reklamace a Britex

Napsal: úte lis 24, 2015 10:57 pm
od golik
Ahoj. Ma někdo zkušenost s posunutou FaceTime kamerou u iP6 a českým servisem?
Prý 90% "nových telefonu"
dostaných při reklamaci jsou repasovaný kousky..

Re: Reklamace a Britex

Napsal: stř lis 25, 2015 9:26 am
od Petrt
Kolega si před pár dny kvůli stejné závadě vyzvedl v ITS "nový" kus. A ano, může se jednat o refurbished kus (což imho ničemu nevadí).