Reklamace a Britex

Odpovědět
michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

Tak s tym zapozicanim nahradneho iphone by to zaujimalo aj mna. Reklamoval som v piatok u Vodafonu 6dni stary 3GS32GB, ktory sa vypinal niekolko krat denne - pri spustenej aplikacii, v standby alebo pri hovore. Do protokolu som si nechal uviest skutocny stav iphonu - bez skrabancov a ineho mechanickeho poskodenia - a pozadoval som nahradny iphone po dobu mojho ip v servise. Ponukali mi N70 alebo co za shit to bol a ze ipone k zapozicaniu nemaju. ale asi sa tam v pondelok stavim a poprosim opice, nech mi jeden rychlo zozenu:)
Kazdopadne, po tom, co som si tu na Britex precital mam celkom bobky, v akom stave mi to vratia a hlavne takato SW chyba sa tazko zistuje, ci bola odstranena - myslim pri prevzati iP. A je pravda, ze som sa na to pytal, ako mam postupovat, ked sa vrati iP poskrabany atp. a opica povedala, ze mam potom kontaktovat Britex a vyriesit si to s nimi. To uz som sa smial aj ja...

romansklenar

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od romansklenar »

Tak to já mám s Britexem zatím špatnou zkušenost - iP 3G 8GB koupený cca před rokem před reklamací ve velmi dobrém stavu mi přišel z reklamace (sekal se a třeba z ničeho nic se snižovala/zvyšovala hlasitost - přehrátí firmware) o dost hůře než ve stavu v jakém byl poslán - levá spodní strana nelícovala (mezera tak na nehet), kov byl zohlý, a něco v něm štěrkalo - očividně do něj někdo lezl !! Sklo displeje bylo navíc ze spodní strany (tzn zevnitř) viditelně poškrábané! Tak nevím jestli tam je nějaký nedostudovaný servisák, ale tohle mě dost naštvalo. Samozřejmě jsem ho dal na další reklamaci, v O2 mi ho přijali, tak jsem zvědavý, jak se k tomu postaví v Britexu postaví.


Ti co mají taky špatnou zkušenost - jaké máte jméno technika na servisním listu? Já "VODI"... asi to bude nějaký nedostudovaný blb s učňákem :!:

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

michal_d píše:Tak s tym zapozicanim nahradneho iphone by to zaujimalo aj mna. Reklamoval som v piatok u Vodafonu 6dni stary 3GS32GB, ktory sa vypinal niekolko krat denne - pri spustenej aplikacii, v standby alebo pri hovore. Do protokolu som si nechal uviest skutocny stav iphonu - bez skrabancov a ineho mechanickeho poskodenia - a pozadoval som nahradny iphone po dobu mojho ip v servise. Ponukali mi N70 alebo co za shit to bol a ze ipone k zapozicaniu nemaju. ale asi sa tam v pondelok stavim a poprosim opice, nech mi jeden rychlo zozenu:)
Kazdopadne, po tom, co som si tu na Britex precital mam celkom bobky, v akom stave mi to vratia a hlavne takato SW chyba sa tazko zistuje, ci bola odstranena - myslim pri prevzati iP. A je pravda, ze som sa na to pytal, ako mam postupovat, ked sa vrati iP poskrabany atp. a opica povedala, ze mam potom kontaktovat Britex a vyriesit si to s nimi. To uz som sa smial aj ja...


Robim s reklamaciami uz 4.5 roka a ked mam v reklamacnom protokole ze vyrobok kompletny a bez mechanickeho poskodenia a vrati sa mi poskodeny alebo nekompletny tak v tom momente telefonat do servisu a riesim...ak si to nevsimnem ja ale zakaznik pri preberani reklamacie tak v tom momente-novy kus alebo vratenie penazi a vratka na dodavatela a hotovo.Zakaznik nema co riesit taketo veci...Takze by som narobil potriadok v predajni a dal si zavolat veduceho a povyhrazal sa mu s inspekciou a priamo im zavolal:)

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

Tu sa na to snazim prist http://forum.iphone.cz/viewtopic.php?f=7&t=19906 a rozmyslam nad listom/mailom do Applu.....len neviem co by som tam napisal a kto by to prelozil...a do toho listu mailu by som rad pridal aj priklady neuznanych reklamacii

michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

Uvidim, ako dopadne moja reklamacia u Vodafonu s vypinajucim sa 3GS. Ak to bude na dlhe lakte a budu nejake problemy, tak sa pripajam k tomu listu a rad ho aj prelozim. Kludne otvoreny a mozno aj cez media.

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

myslim ze by sa do toho mali zapojit vsetci pretoze sa to moze stat hocikomu...aspon by sme vedeli na com sme a co je Apple zac....

lama

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od lama »

Podělím se taky o mé zkušenosti s Britexem.Moc jsem si přál, abych byl vyjímkou a moje reklamace byla uznána a v pořádku, ale bohužel po dnešku se řadím k těm nespokojeným.20.6. jsem dával IP do prodejny O2 v Olomouci kvůli velmi slabému repráku a taky mikrofonu.Musím podotknout, že jsem automaticky dostal k zapůjčení IP aniž bych si o něj žádal.20.7. mi volali z O2, že IP vrátil Britex jelikož IMEI sim portu nesouhlasil s IMEI IP a tím pádem nemůžou reklamaci uznat./To zjistili až po měsíci/.Naštěstí jsem věděl s kým jsem sim port zaměnil a donesl jsem ho na prodejnu a IP se opět posílal na Britex, jako reklamace opravy.A dnes mi volali opět z O2, že už si můžu IP vyzvednout.Když jsem tam přijel, tak ten stejný člověk, který mi IP bral do opravy mi ho vracel.Jenže překvapením pro něj bylo, že Britex si za opravu naúčtoval 980 Kč za výměnu nějaké součástky.A navíc v jejich zprávě bylo uvedeno, že mě 4.8. kontaktovali a oznámili mi, že je nutná výměna LCD v hodnotě 11 500 Kč a to jsem já odmítl. Samozřejmě to nebyla pravda i ve zprávě o přijetí bylo uvedeno, že IP je v dobrém stavu.Po prohlédnutí mého IP jsme zjistily, že u spodního repráku chybí šroubky a že se do něj někdo zjevně dobýval a byl i prasklý plast u repráku.Tak mi vrátil zpět ten zápujční IP a ten můj opět poslal do Britexu se zprávou, že trvají na výměně za nový kus, jelikož byl IP evidentně poškozen v jejich servisu.Musím říct, že jsem s tak obrovskou drzostí servisu ještě nesetkal.Rozbijí mi IP a ještě za to chtěli zaplatit.Určitě při přebírání IP od Britexu buďte důkladní při kontrole a nepodepisujte převzetí dokud si nebudete 100% jistí, že je vše v pořádku.Britex zjevně nemá žádné zábrany a za každou cenu Vám budou vnucovat, že lžete vy a že telefon jste si rozbily taky VY.

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

No ja som naposledy cital ze z Sk servisu to posielaju na opravy-zasah di IP co je podla apple nepovolene-do CR pravdepodobne Britex....a to sa mi nepaci....a toto ich jednanie je naozaj vrchol.
OT:
Ja som mal vcera reklamaciu na benzinovu pilu-preberal som ju ja a bola bez listy a retaze.Prisla v piatok s tym ze je zadreta tak ok volal som zakaznikovy a ten vcera prisiel....dal som mu vyjadrenie a on sa na mna pozera a pyta sa ma ze ci som kompletny....a vo vyjadreni napisane:reklamacia neuznana.Zadrety piest vo valci po celom obvode vydrazkovany-dovod praca s tupou retazou a znicenou listou-lista znicena,vydrata a vytlacena do V,retaz velmi opotrebovana:)
kokso dfo mna nervi a hned som volal do Husqvarni ze cio su komplety a ze nech sa pripravia na to ze na nich urobim vratku a zakaznikovy vratim peniaze...len mi tisko v telefone oznamili ze OK:) a ze ich to mrzi..potom sme si to este vysvetlili v klude

Marthin
iPhone expert
iPhone expert
Příspěvky: 1238
Registrován: pon bře 09, 2009 11:42 am

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Marthin »

michal_d píše:Tak s tym zapozicanim nahradneho iphone by to zaujimalo aj mna. Reklamoval som v piatok u Vodafonu 6dni stary 3GS32GB, ktory sa vypinal niekolko krat denne - pri spustenej aplikacii, v standby alebo pri hovore. Do protokolu som si nechal uviest skutocny stav iphonu - bez skrabancov a ineho mechanickeho poskodenia - a pozadoval som nahradny iphone po dobu mojho ip v servise. Ponukali mi N70 alebo co za shit to bol a ze ipone k zapozicaniu nemaju. ale asi sa tam v pondelok stavim a poprosim opice, nech mi jeden rychlo zozenu:)
Kazdopadne, po tom, co som si tu na Britex precital mam celkom bobky, v akom stave mi to vratia a hlavne takato SW chyba sa tazko zistuje, ci bola odstranena - myslim pri prevzati iP. A je pravda, ze som sa na to pytal, ako mam postupovat, ked sa vrati iP poskrabany atp. a opica povedala, ze mam potom kontaktovat Britex a vyriesit si to s nimi. To uz som sa smial aj ja...


6 dní tzn. méně jak 10(14) dní od koupě, neznamená to "předprodejní reklamace pro prodejce" a výměna kus za kus, popř. vrácení peněz zákazníkovi :?: Pokud prodejce má předprodejní reklamaci, telefon v kompletním balení vrací dodavateli.

btw.: je možno poslat na reklamaci fotodokumentaci, popř. videozáznam reklamovaného výrobku v jakém je stavu :?: :idea:

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

poprosim ta aby si tu uviedol aj dany zakon ktory o tomto pise..teda konkretne pre CR kedze sa jedna teraz o to...pretoze ktosi moze prist do predajne a spravit idiota zo seba...ok?daj link na dany zakon

Marthin
iPhone expert
iPhone expert
Příspěvky: 1238
Registrován: pon bře 09, 2009 11:42 am

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Marthin »

díky za upozornění markusi.22 ;-)
tohle nějak funguje podle 367/2000 Sb., kde se ale píše, že to platí pokud
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění.


reklamacím se věnuji jen okrajově a u nás v obchodní síti nejmenované firmy tohle platí i když výrobek někdo koupí na kamenné prodejně :roll: , teď si můžu odpovědět že "neznamená" ;-)
omlouvám se :oops:

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

No a na Sk je to do 7 dni po novom...ale to sa tyka internetu a tak a nie kamennych obchodov....a u nas v BX to plati tak ze do 30 dni mozes vratit original zabaleny a nepouzity vyrobok z original blokom.80% zakaznikov skace ze nas daju za to na inspekciu ze ako to maju skusit ked to nemozu otvorit a vyskusat?Ale ved zakon neprikazuje predajcovi taketo veci tak co este skacu?Ja ich chapem ale kde by sa predajca dostal s takymto pristupom?Do krachu!

michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

Marthin píše:
michal_d píše:Tak s tym zapozicanim nahradneho iphone by to zaujimalo aj mna. Reklamoval som v piatok u Vodafonu 6dni stary 3GS32GB, ktory sa vypinal niekolko krat denne - pri spustenej aplikacii, v standby alebo pri hovore. Do protokolu som si nechal uviest skutocny stav iphonu - bez skrabancov a ineho mechanickeho poskodenia - a pozadoval som nahradny iphone po dobu mojho ip v servise. Ponukali mi N70 alebo co za shit to bol a ze ipone k zapozicaniu nemaju. ale asi sa tam v pondelok stavim a poprosim opice, nech mi jeden rychlo zozenu:)
Kazdopadne, po tom, co som si tu na Britex precital mam celkom bobky, v akom stave mi to vratia a hlavne takato SW chyba sa tazko zistuje, ci bola odstranena - myslim pri prevzati iP. A je pravda, ze som sa na to pytal, ako mam postupovat, ked sa vrati iP poskrabany atp. a opica povedala, ze mam potom kontaktovat Britex a vyriesit si to s nimi. To uz som sa smial aj ja...


6 dní tzn. méně jak 10(14) dní od koupě, neznamená to "předprodejní reklamace pro prodejce" a výměna kus za kus, popř. vrácení peněz zákazníkovi :?: Pokud prodejce má předprodejní reklamaci, telefon v kompletním balení vrací dodavateli.

btw.: je možno poslat na reklamaci fotodokumentaci, popř. videozáznam reklamovaného výrobku v jakém je stavu :?: :idea:


No... takze, toť znenie zakona:

Jakost a množství
§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

teda, ak reklamujem do 6 mesiacov od kupenia, ma sa za to,. ze vyrobok bol predany uz s chybou a teda mam narok na odstupenie od zmluvy pokial mi predajca nedokaze opak (teda, ze vada vznikla mojim nespravnym uzivanim alb nejakym zasahom). Dalej, predavajuci ma podla odstavca 3. povinnost vec uviest do stavu odpovedajucemu kupnej zmluve (v mojom pripade, ze iP je bez vady) a to bez odkladne. Uvedenim do stavu odpovedajucemu zmluve je aj vymena za novy kus alebo oprava ale toto rozhodnutie je na zakaznikovi.

a v zakone dalej...

§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

sry za tak dlhy post...

romansklenar

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od romansklenar »

juramac píše:Hlavne nechapu, jak si vubec Britex muze dovolit otevirat iPhone, kdyz to Apple ve svych podminkach operatorum primo zakazuje a zjevne vady musi operatori resit jen a pouze vymenou za novy kus.Ten Britex to ma pouze posoudit, zda je vada zjevna, muze maximalne zkontrolovat cidla vlhkosti, ale to je vse, co muze.


O tom jsem slyšel, je to všeobecně známý fakt, ale nemůžu to nikde na netu najít písemně abych jim to tam mohl ukázat. Netušíte někdo kde to je, nějaký link např.?

markus.22: Jinak se taky samozřejmě rád připojím k tomu mailu do Applu. Až mi přijde z reklamace a budou i hmatatelné důkazy tak to i pečlivě zdokumentuju.

honza ips

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od honza ips »

Po přečtení vaší spokojenosti s Britexem sem si na reklamaci moc neveřil,
ale telefon sem jim stejně poslal protože mi uplně spadl softwere nebo neco takoviho a nešel nahodit ani nic. no a přesto že sem měl jailbreak a telefon několikrat rozebranej, tak mi po deseti dnech reklamaci UZNALY a poslaly mi dokonce celej novej telefon!
Je to sice jen první skušenost ale dobrá. :wink:

michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

Mno, takze sa mi vratil moj vypinajuci sa iP z britexu. Bez skrabancov, po 6 dnoch a udajne opraveny. Nastastie sa v nom nehrabali, len spravili nejaky APL1 screening apple vodafone (?!) a NTF - po kontrole preventivni - restore. (?!). Popis zavady: continuous -nestabilni zarizeni (restartuje se, zamrza, pada).
Problem je, ze sa mi len do dnesneho rana (prevzal som iP vcera o 11tej) stihol vypnut celkom 3x... takze saga pokracuje a dnes idem bojovat za svoje prava a novy iP znovu...

testxxx

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od testxxx »

romansklenar píše:
O tom jsem slyšel, je to všeobecně známý fakt, ale nemůžu to nikde na netu najít písemně abych jim to tam mohl ukázat. Netušíte někdo kde to je, nějaký link např.?



Dobrý den,

ano, tato informace je pravdivá.

S pozdravem



Recepce
Britex CZ, s.r.o.
Milady Horákové 125
272 01 Kladno
mobil@britex.cz
phone 312 242 416-19
fax 312 242 322



Tento email je od společnosti BRITEX-CZ s.r.o. a všechny jeho části (včetně příloh) jsou pokládány za důvěrné a mohou být chráněny zákonem. Tento email je určen pouze uvedenému příjemci. V případě, že jste obdrželi tento email a nejste oprávněný příjemce, prosím, neprodleně kontaktujte odesilatele a email včetně jeho příloh vymažte. Jakákoliv forma zveřejnění, užití, šíření, distribuce a reprodukce je přísně zakázána.BRITEX-CZ s.r.o. neručí za škody způsobené použitím nebo důvěrou v informace uvedené v tomto emailu, ani za jejich bezchybný a úplný přenos.
This e-mail is from a company BRITEX-CZ s. r. o. and all of its parts (including attached files) are confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the use of the person or entity to which it is addressed. If you have received this e-mail and you are not the intended recipient please contact the sender immediately and delete this e-mail and any attachment. Unauthorized publication, use, dissemination, distribution, forwarding, copying or disclosing the text or any attachment to other persons is strictly prohibited. BRITEX-CZ s.r.o. does not accept liability for damages caused by the use or reliance on the information provided, nor for the correct and complete transmission of the information.


-----Original Message-----
Sent: Wednesday, August 19, 2009 6:11 PM
To: Recepce Britex
Subject: WEB BRITEX-CZ, s.r.o.: iPhone

Toto je anketní e-mail via http://www.britex.cz/mtnew

Dobry den,
je pravda, ze Vy jako utorizovany servis ma od Applu zakazano iPhony jakkoli rozebirat?

romansklenar

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od romansklenar »

michal_d píše:Mno, takze sa mi vratil moj vypinajuci sa iP z britexu. Bez skrabancov, po 6 dnoch a udajne opraveny. Nastastie sa v nom nehrabali, len spravili nejaky APL1 screening apple vodafone (?!) a NTF - po kontrole preventivni - restore. (?!). Popis zavady: continuous -nestabilni zarizeni (restartuje se, zamrza, pada).
Problem je, ze sa mi len do dnesneho rana (prevzal som iP vcera o 11tej) stihol vypnut celkom 3x... takze saga pokracuje a dnes idem bojovat za svoje prava a novy iP znovu...


Mám podobný popis i výsledek reklamace:

Popis poškození: škrábance, rýhy, ošoupaná barva, NESHODA: prasklina u HF konektoru
- jedna cca 3-4mm dlouhá rýha u napájecího konektoru vypadala jako prasklina z určitých úhlů, ale kryt praský nebyl
Popis závady: * Configuration: Peripheral-Nestabilní zařízení (restartuje se, zamrzá, padá). Samovolně se vypíná, restartuje se při změně polohy, např. 2 hod. v kuse provádí restart. "Volume" se pohybuje samovolně nahoru a dolů
Popis opravy: Update SW-VF test + test v síti-OK
Popis a vyúčtování provedené práce: APL2 Screening Apple O2
Výstupní technická kontrola: Kontrola IMEI: OK, kontrola stavu: OK, aktualizace SW: OK, test na síti: OK, kontrola příslušenství: OK, Výstupní test: OK
Technik: VODI

"Oprava" byla provedena v ten samý den, co byl přístroj do Britexu přijat (16.7.09, reklamováno 13.7.09 přes pobočku O2 Ústí n. Labem, Revoluční 5). Na telefonu byl nalepen skin (na předku i zadku) a po odlepení (cca 3. týden od reklamace) a čištění telefonu jsem si všiml, že pod sklem z vnitřní strany jsou ty škrábance nad displejem u sluchátka (a blb jsem si to nenafotil...). Pak jsem začal telefon více zkoumat pod světlem a všiml jsem si, že do něj někdo musel lézt (nelícovala spodní levá strana a kovové lemování bylo v tomto místě mírně zohlé od páčení)... je to vrchol. Telefon je sice už skoro rok starý, ale je ve stavu jako nový, nikde žádné prasklinky na krytu, žádné pády ani nic podobného (v přebíracím protokolu do reklamace je uveden stav opičkou jako "Přiměřené stáří - drobné rýhy a oděrky").

Později jsem si všiml, že v telefonu něco štěrká a že se závada, kvůli které byl poprvé reklamová, znovu projevila, tak jsem neváhal a hned ho letěl znovu reklamovat (12.08.09, přes pobočku O2 v OC Futurum v Ostravě). Teď mám iP 11. dnem na reklamaci a vůbec z toho nemám klidný spánek...

V diskusi pod jedním článkem se sešly hodnocení některých techniků a právě tento VODI má ze tří ohlasů tři negativní a byl označen jako problémový... takže už nepochybuju, že do toho v Britexu vrtali a vážně mě zajímá jejich vysvětlení.

michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

Moj iP znovu u Britexu - kluci z vodafonu so mnou vo vsetkom suhlasili - v zneni zakonov maju sice trochu zmatok a ohanaju sa reklamacnym poriadkom VOdafonu (i ked parag.623 obcianskeho zakoniku sice tvrdi, ze ak sa vada znovu prejavila aj po servisnom zasahu - do 6 mesiacov od zakupenia - mam narok na odstupenie od zmluvy: teda prachy alebo vymena za novy.). Problem vsak je, ze oni nie su odborne sposobili posudit, ci tam nejaka vada je alebo nie a tvrdenie zakaznika nie je postacujuce. Takze teraz cakam, co na to inzinieri z Britexu. kazdopadne to tam maju uz iba na posudenie (nie na opravu).
Takze moja rada: ak sa vam nieco stane s novou vecou (telefonom v tomto pripade) a je to do 6 mesiacov od zakupenia, nedavajte to na reklamaciu, ale na posudenie, ci tam ta zavada vznikla neporavnenym a nespravnym uzivanim danej veci a pozadujte odstupenie od zmluvy na zaklade zakona na ochranu spotrebitela. Doporucujem to vygooglit, vytlacit si, a hlavne spravne interpretovat.

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

Ono zalezi ako si ten zakon kto vylozi a ty si si ho vylozil velmi zle.....
Tu mas SK: http://www.exekutor.sk/poradna/obcianz.htm

A tu CZ: ale ten co som nasiel tak §623 pojednava o uplne inej veci

michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

sry, je to paragraf 622. uz som ho tu raz citoval, ale este raz: dolezity je odstavec 2:


§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.


Vadu BRitex nebol schopny odstranit, kedze sa to zo servisu vratilo sice "opravene - vada ostranena" ale vada sa prejavuje dalej a preto: vec nemoze byt uzivana riadne ako vec bez vady... atd. a mam pravo na vymenu, odstupenie, prachy... whatever.
Kde presne som to dezinterpretoval?

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat


Vies podla servisu ta vada bola odstranena a hotovo....sam si to interpretujes ako chces a ver mi nerobim z reklamaciami 2 dni:)
Ono je to takto polopate:ak ide o vadu ktoru nemozno odstranit (napr.zhorene pamate na VGA) a brani riadnemu uzivaniu ma kupujuci pravo na vymenu alebo odstupenie od zmluvy (lenze ak to mas na pausal tak si nahraty lebo ti daju max novy kus) lenze pri vrateni penazi tz.odstupenie od zmluvy je vecou dohody a nie tvojho jednostranneho nazoru a rozhodnutia.Vies a s tymi viacerimi vadami:no kolko ich tam mas pisanych? nedefinovane!Slusnost a na SK uz aj zakon vravi ,ze 3 rovnake alebo viacero ako 3 rozdielne.
Za dalsie mas tam ze pre opatovne-a to zas posudzuje servis a nie ty a pokial nesuhlasis tak na svoje naklady na preskusanie a pokial pochybil servis tak sudna cesta alebo mimosudna dohoda.

Alebo este lepsie si nastuduj Vyklad obcianskeho zakonnika a reklamacneho poriadku.A ver mi uz neraz som taketo veci zakaznikovy musel nastudovat a este mu aj dat k telefonu pani z obchodnej inspekcie-aj ked nerad lebo ja som som samozrejme zakaznikom.
Chapem ze tie zakony su pisane tak ze sa v tom ani besna svina nevyzna a su diskriminujuce pre zakaznika ale co volime to mame

michal_d

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od michal_d »

Kamo, nepochybujem o tom, ze s reklamaciami mas skusenosti (pochopil som, ze pravdepodobne mas obchod, alebo pracujes v predajni s mobilmi...) a stretavas sa s tym v praci. Zakony su napisane celkom zrorumitelne, a najma, ucili ma ich interpretovat na skole:) a nepochybujem teda ani o tom, ze som v prave. Telefon mam za standardnu (rozumej plnu) cenu od Vodafonu, a mal som ho v uzivani 8 dni cisteho casu. Ide mi iba o vymenu za plne funkcny kus bez vady (alebo viacerych vad) ktora momentalne brani jeho riadnemu uzivaniu a preto som ho zaslal spat do servisu, aby posudil, ci sa vada, ktoru podla nich odstranili, objavila znovu.
Kazdopadne, tato debata uz prestava byt vecna, offtopic a je iba chytracenim a zbytocnym relativizovanim, takze na to pecme. mier s tebou.

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

Jj na taketo veci by mal sam vyrobca a aj predajca davat 14 dni max servis a poriadne jednanie.Myslim ze keby o tom v Apple vedeli tak by sa to riesilo inak.Mrzi ma taketo jednanie zo zakaznikmi co tu citam a je to naozaj velmi zla reklama pre cely Apple

Hans_z_

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Hans_z_ »

Pokud budu mít právo na odstoupení od smlouvy a budu tedy po prodávajícím chtít odstoupit od smlouvy. Co všechno k tomu potřebuju?
Stačí mi jen záruční list s datumem koupě iPhonu, podle kterého zjistí cenu iPhonu, za jakou byl pořízen? Nebo potřebuju i fakturu, na které je uvedena částka, za kterou byl koupen?
Mám totiž jen záruční list, fakturu jsem při koupi na Aukru nedostal.

iMaty

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od iMaty »

2Hans_z_: No, stačí ZL, ale nevím za jakých okolností chceš odstoupit (protokoly ze servisu?). Ale pokud budeš chtít vrátit peníze, tak budeš potřebovat doklad, kde je uvedena částka. Není povinností prodejce fakturu a podobné údaje dohledávat... Nicméně vše záleží na domluvě. Pokud bych já byl na tvém místě, tak bych si od prodejce zjistil cenu, kterou za to dal, je totiž dost možné, že byl koupen za 1 Kč... Nebo můžeš požadovat nový přístroj - což si myslím, že je výhodnější, pokud ovšem nebyl koupen za plnou cenu.
Jinak by mě zajímalo, když by měl iPhone 3G 16GB a chtěl nový přístroj a iPhone 3G 16GB už není v nabídce, dostane tedy 3GS?

Hans_z_

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Hans_z_ »

No požaduji odstoupení od smlouvy podle paragrafu 622 odstavec 2 občanského zákoníku.

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

A cenu teda toho mého iPhonu zkusím zjistit od toho chlápka z Aukra.

A podle mě když reklamuješ iPhone 3G 16Gb, tak ti dají potom taky iPhone 3G 16Gb. A pokud ne, tak ti budou muset dát peníze. 3GS ti určitě nedají.

damiroquai

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od damiroquai »

Hoši, musím přidat také svou trochou do mlýna...

Právě jsem se stal další obětí Britexu

Dobrý den,

ve čtvrtek 27. 8. 2009 jsem nechal reklamovat svůj mobilní telefon iPhone v rámci záruky, že mi boční tlačítko pro vypnutí či zapnutí zvuku v jakékoliv poloze zůstává pouze v tzv. tichém režimu s tím, že i stav mého zařízení při převzetí pracovníkem T-mobile (kde také ten telefon byl zakoupen před 12 měsíci)byl hodnocen jako Běžně opotřebený. V sobotu 29. 8. 2009 mi od T-mobile přišla SMS zpráva, že má reklamace byla vyřízena a že se mám stavit pro svůj mobilní telefon. V Pondělí 31. 8. 2009 jsem si šel telefon vyzvednout s tím, že mi napsali rozhodnutí, že byla zjištěna oxidace, červený indikátor vlhkosti v systémovém konektoru, vykazuje poškození - pravý horní roh (v tom místě je i to přepínání tichého módu) a že nesplňuje podmínky pro záuční opravu.
Zaprvé: při předání telefonu do rukou T-mobile jsem neměl popraskaný kryt telefonu, teď je popraskán. Také mi nikdy nespadl na zem nebo jsem ho nikam neházel
Zadruhé: nikdy jsem s telefonem neplaval, nesprchoval se ani nechodil po dešti (i kdyz si myslím, že by telefon měl být uzpůsoben na telefonování i při lehkém poprchávání. Všiml jsem i toho, že ten telefon dali do servisu firmě BRITEX, ve fóru, kde se probírají reklamace tohoto telefonu, se lidi na ně docela často stěžují, že jím kolikrát také poškodili telefon, neuznali reklamaci a tak). Prosím poraďte mi také, jak bych měl postupovat dále. Nevím si rady. Děkují předem.

Zatím jsem poslal stížnost u COI

PS. Jinak podle fotek mám rozevřený rám telefonu od krytu z vrchu a vleze se mi tam nehet. M***T

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

Hans_z_ píše:No požaduji odstoupení od smlouvy podle paragrafu 622 odstavec 2 občanského zákoníku.

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

A cenu teda toho mého iPhonu zkusím zjistit od toho chlápka z Aukra.

A podle mě když reklamuješ iPhone 3G 16Gb, tak ti dají potom taky iPhone 3G 16Gb. A pokud ne, tak ti budou muset dát peníze. 3GS ti určitě nedají.


Ano a ako vada ti nebrani riadnemu pouzivaniu?Ved to uz pochopte prosim...chod s tym na statnu obchodnu inspekciu a povedia ti pravdu do oci

Pavlyk

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Pavlyk »

Tak jsem dopadl (nejspíš u Britexu) stejně, jako damiroquai! Nechal jsem u VF reklamovat mojí lásku, protože jí upadl čudl na vypínání zvuku. Dnes mi volala nějaká slečna, že ji (reklamaci) kvůli údajné oxidaci neuznali. Co se dá teď dělat? Může telefonu upadnout čudl kvůli oxidaci? Co to je za blbost! Nebo se mi asi potí ucho! Fakt tomu nerozumím. Poraďte.

Beavers
Moderator fóra
Moderator fóra
Příspěvky: 5790
Registrován: úte črc 01, 2008 3:17 pm

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Beavers »

Říkám to pořád, odfláknutá výroba - kvantita překonala kvalitu a slavný výrobce Apple se dostal na úroveň myšlení firem, které chtějí hlavně vydělávat. Pozn.: iPhone is assembled in China. Tam by se měly obrátit zraky jejich kvalitářů a trochu jim tam přitvrdit normy na výstupní kontrole.

McDog

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od McDog »

Mozu to robit za mna aj na Islande....Je to jedno a fabriky maju vystupku urcite vsade rovnaku-Ma to tak mlack and Decker v GB ako aj v CR a aj Cine,tak isto Bosch a vsetci....tam neni chyba....skor je chyba to ze im to zacina prerastat cez hlavu a oni chcu za kazdu cenu nasytit trh a zarobit...
A s tymi reklamaciami..naozaj odporucam pri odovzdavani reklamacie na servis vsetko zapisat:cidla,skrabance a podobne...najlepsie aj foto ktore budete mat vy a aj predavajuci....jednoducho treba naliehat

Hans_z_

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Hans_z_ »

Juramac:Britex mi nechce vyreklamovat iPhone protože má mechanické poškození, které je vidět i zevnitř i zvenčí. Já jsem jim řekl, že zevnitř to nemůžou posoudit, protože na to nemají nárok, oni mi říkají, že na to ale nárok mají. Potřebuji teda nějaký oficiální prohlášení, že iPhony rozebírat nemohou. CDS by mi mohlo pomoct ne? Nebo kdo mi napíše to oficiální prohlášení aby mi už konečně věřili?
A potom co mám dělat, pokud jim ukážu prohlášení, že iPhony rozebírat nemůžou a že mech. poškození zvenčí vidět vůbec není a že si teda všechny závady vymysleli a oni mi iPhone stejně nebudou chtít vyměnit? (soudit se fakt nechci)
A potom bych měl ještě dvě otázky ohledně připravovaného článku.
Popraskaný zadní kryt iPhonu (docela časté poškození) by mi mohli vzít v rámci záruky?
Co mám dělat, pokud se mi vrátí iPhone poškozený (kryt popraskaný, široké mezery mezi kryty...) a před reklamací jsem měl v protokolu napsáno jen poškrábaný.
Díky za odpovědi, budu vděčný :)

iMaty

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od iMaty »

Juramac má pravdu, ale na druhou stranu. Britex mi při reklamaci iPhone poškodil, způsobil prasklinu, v protokolu mám psáno "bez rýh a oděrek", iPhone je už potřetí v servise a pořád nic... Operátorovi je to naprosto jedno... Navíc odmítá jakoukoliv domluvu, iPhone chce pořád posílat zpátky a zapůjčení náhradního iPhonu odmítá.
V podstatě neřešitelná situace... iPhone se vrátí neopravený do 30 dnů a pak se pošle zase zpátky... Připadám si jak ve středověku.

Hans_z_

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Hans_z_ »

Díky za odpovědi. No jinak na ČOI už se chystám napsat. Taky chystám napsat článek ohledně reklamací na appleporadnu a případně by nebylo k zahození napsat Applu o těchto problémech. Možná by mohli v budoucnu na základě takové stížnosti udělat v ČR odborný servis jako je v Holandsku, reklamace by pak mohla být jednoduší.

S474N
Sons of Jailbreak
Sons of Jailbreak
Příspěvky: 896
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:55 am

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od S474N »

Tak budu taky evidentne testerem servisu. Zjistil jsem, ze u konektoru sluchatek mam dve malinkate prasklinky. Je to zajimave, protoze telefon mi nikdy nespadl, 90% casu lezi na stole a sluchatka mam jeste v krabici a v zivote jsem tam ani zadna sluchatka nemel, takze tam nemohl byt namahany. Nu coz, odnesu to operatorovi, necham si tam vsechno zapsat a kdyz to neklapne, tak to predam DAS a ti uz se s tim urcite nejak poperou :mrgreen:

Jo a jeste jak tu psali o tom ptat se na jmena, tak osobne doporucuju cely rozhovor nahravat na diktafon. Kdyz se to blizi do stadia "kolovratek", tak je idealni ho ukazat a rict, chcete jeste neco dodat nebo uz to muzu vypnout. Ty pohledy "vedoucich" vzdycky stoji za to :mrgreen:

Urcite dam vedet panove!

BTW ty papirky najdu kde. Prosvitil jsem svitilnou spodni konektor i konektor sluchatek, ale asi jsem slepej, protoze nic nevidim.
Obrázek

iPhone 7 128GB Silver, v10.1.1 CZ nonJB :(
iPad Air 2 64GB Cellular Black, v9.0.2 CZ JB

S474N
Sons of Jailbreak
Sons of Jailbreak
Příspěvky: 896
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:55 am

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od S474N »

juramac: no jde mi o to, abych jasne instruoval prodejce na prodejne, kam se ma presne divat.
Obrázek

iPhone 7 128GB Silver, v10.1.1 CZ nonJB :(
iPad Air 2 64GB Cellular Black, v9.0.2 CZ JB

marseli
Senior uživatel
Senior uživatel
Příspěvky: 721
Registrován: ned črc 20, 2008 5:22 pm

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od marseli »

ja bych si ty indikatory vyfotil (makro fotka) a to za pritomnosti nejakeho svedka. Pote bych si u prodejce nechal peclive prohlednout cely telefon vcetne tech idikatoru a to pote nechal zapsat do protokolu. Soucasne napsat jmeno samotneho cloveka co me obsluhuje s tim, ze to vse budu resit pouze s nim. Mozna by nebylo na skodu tam take napsat, ze pokud bude nejaky sebemensi problem v servisu, tak prosim o tel. kontaktovani pro pripadnou dohodu s technikem.

OT: take jsem reklamoval prasklinu u konektoru, prosvitajici svetlo v casti LCD a ostre hrany( nelicoval plast), ale mel jsem stesti , ze to slo do GSmobilu a tam davali novy kus.

GL

S474N
Sons of Jailbreak
Sons of Jailbreak
Příspěvky: 896
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:55 am

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od S474N »

juramac píše:Hledej info na webu,vyuzivej ruzne pravni poradny apod. Ja nejsem pravnik, jen vyjadruji sve nazory oprene prave o ruzne informace z netu.....Sve problemy si musi kazdy vyresit zpravidla sam......


Ale me o pravo nejde, na to mam DAS, me jde o to, kde jsou presne ty indikatory, abych mohl v prodejne rict "sem se presne podivejte".
Obrázek

iPhone 7 128GB Silver, v10.1.1 CZ nonJB :(
iPad Air 2 64GB Cellular Black, v9.0.2 CZ JB

Beavers
Moderator fóra
Moderator fóra
Příspěvky: 5790
Registrován: úte črc 01, 2008 3:17 pm

Re: Reklamace a Britex

Příspěvek od Beavers »


Odpovědět