Be-on-road

Pravidla fóra
V tejto sekcií uverejňujte informácie o zaujímavých navigáciách. Váš príspevok by mal obsahovať názov aplikácie, popis, screenshoty či video a zdroj. Pred otvorením novej témy si overte vyhľadaním už existujúce vlákno o aplikácií, o ktorej chcete diskutovať.
Odpovědět
Šmejky
Sons of Jailbreak
Sons of Jailbreak
Příspěvky: 44
Registrován: čtv dub 14, 2011 3:21 pm

Be-on-road

Příspěvek od Šmejky »

Zdravim,nema nekdo tuto ceskou navigaci?Nejake zkusenosti,srovnani s jinou navigaci?Diky za reakce...

badys
Host
Host
Příspěvky: 30
Registrován: úte dub 05, 2011 10:06 pm

Re: Be-on-road

Příspěvek od badys »

Ahoj, mám ji ve verzi ČR/SR s mapami českého dodavatele CEDA. Dále mám ofiko zakoupené tyto:
Dynavix ČR/SR, ten už je z iP vymazán
TomTom Eastern Europe - neumí čísla popisná a nějak jsme si nesedli
Navigon Europe - nižší přehlednost map, neumí v ČR dopravní informace Live, ale občas ho používám na dohledání č.p.
Měsíčně najíždím cca 8 500km, a většinou jedu na Be-on-road - nicméně má svoje bugy, které snad brzo opraví, myslím, že by aktualizace mohla být každým dnem.
Bugy, které mne znepříjemňují život:
1) ve vesnici, kde neexistují názvy ulic není možné zadat čp. standardním způsobem, musí se to číslo vybrat jako bod z mapy
2) po hovoru přes hands free občas přestane fungovat hlasový výstup z navi
3) nejsou vidět v seznamu všechny mnou zadané oblíbené. Vidět je prvních 32 (jsou řazeny Abecedně podle názvu. Pokud chci zadat oblíbený, který není viditelný, musím ho zadat přes vyhledávací pole (napíšu třeba Teplice a pak se mne zobrazí všechny mé oblíbené v Teplicích)

Všechny bugy jsem komunikoval s programátorem, který si myslí, že do vydání aktualizace budou opraveny, ale na 100% to jisté není.

Za ty peníze velice jednoduchá ničím nepřeplácaná navi se slušnou grafikou a dobrým mapovým podkladem. Pokud opraví výše zmíněné bugy a budou na tomto sw dále pracovat, myslím, že Dynavix příjde o víc zákazníků než jen o mne. Už teď v Be-on-road fungují dopravní info Live, ale vše je zde tvrdě automatika, nejsou tu žádné volby, nemohu rozhodnout já jestli objet, nebo pokračovat původní trasou.

edit: funguje s TomTom držákem v autě, hlas jde přes reproduktor tohoto držáku.

Šmejky
Sons of Jailbreak
Sons of Jailbreak
Příspěvky: 44
Registrován: čtv dub 14, 2011 3:21 pm

Re: Be-on-road

Příspěvek od Šmejky »

Diky moc za napsanou zkusenost,za tu cenu bych ty bugy i prezil :))

jonathanio
Klub čistého iOS
Klub čistého iOS
Příspěvky: 53
Registrován: sob bře 13, 2010 10:44 am

Re: Be-on-road

Příspěvek od jonathanio »

Přidávám se ke spokojeným uživatelům téhle navigace. Během měsíce najeto přibližně 2.000 km a naprostá spokojenost. Jednoduché ovládání, rychle najde a zafixuje satelity a má rychlý a přehledný engine. Nic lepšího za tu cenu asi není.
Když jí porovnám s navigacema na Android tak se může směle rovnat s Navigonem i Sygicem.
Pokud se na to autoři nevyprdnou a budou na ní dál makat tak nemám důvod měnit.
iPhone 6 64GB + iPad Air 2 128GB

Golf
Starý pes fóra :)
Starý pes fóra :)
Příspěvky: 1567
Registrován: sob bře 21, 2009 10:47 pm

Re: Be-on-road

Příspěvek od Golf »

Tak to vypadá, že se můžete těšit na něco, jako recenzi této navigace...

Jenom ještě přidám pár informací přímo od výrobce:
* Radary součástí aplikace nejsou.
* Zakoupená licence umožňuje vyzkoušení dopravních informací na 30 dní zdarma – poté je nutné zakoupit licenci v e-shopu.
* Garantována je jedna aktualizace map ročně zdarma.
* Aplikaci lze zatím zakoupit pouze jako balíčky s jednotlivými regiony – mapy se nedají dokupovat a instalovat samostatně – do budoucna se to ale plánuje.
* iPad 1 a 2 je podporován, podpora nového modelu bude brzy přidána.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů na (nejen) tomto fóru jsou toho jasným důkazem...

iPhone 13 Pro Max
MBA 2014 13" i5 8GB RAM
iPad Air 3 64GB LTE
Powerbeats Pro
Apple TV 2G + 4G
AW5 44
Mac mini 2021

shotik
Klub čistého iOS
Klub čistého iOS
Příspěvky: 479
Registrován: stř lis 19, 2008 3:35 am

Re: Be-on-road

Příspěvek od shotik »

uz dlouho shanim navi ktera nestoji ranec a byla by schopna. tohle zni jako dobra volba. pockame na recenzi:)

iPhone XS 64GB
iPad Mini 5
Macbook Pro Retina 13 Late2017
Apple TV 4
Synology NAS

badys
Host
Host
Příspěvky: 30
Registrován: úte dub 05, 2011 10:06 pm

Re: Be-on-road

Příspěvek od badys »

Tak tu máme aktualizaci na 3.5.1 :)

Golf
Starý pes fóra :)
Starý pes fóra :)
Příspěvky: 1567
Registrován: sob bře 21, 2009 10:47 pm

Re: Be-on-road

Příspěvek od Golf »

Tak slíbená recenze je zde… Omlouvám se za zpoždění, ale po ročním mém sporadickém působení zde (nedostatek času, jiné priority, znechucení úrovní i některými nýmandy zde) to bude úplně to poslední, co zde uvádím, sem tam se sem kouknu, ale ničeho se už účastnit nemíním…. Fórum mi vlastně už nějaký čas ani nic nedává.

Žádný překopírovaný PR článek. A zapomeňte na povrchní „aplikace rychle nabíhá“, „rychle přepočítá trasu“ a podobné postřehy. To jsou dnes u tohoto typu softwaru vlastnosti naprosto běžné (nebo by měly být přímo povinností). Bohužel ani trochu nesdílím spokojenost a nadšení mých předchůdců v tomto vláknu, a navíc těm několika nýmandům zde na fóru na mě vysazeným (oni ví) ani nedoporučuji to raději číst ;-)

Byl jsem zvědavý na to, jak se bude chovat „kompletní český výrobek“, Aponia Software i CEDA (dodavatel map) na domácím hřišti. Navigace Be-on-road je prezentovaná jako jednoduchá a nekomplikovaná navigace.

Možnost zkusit mapy s CEDou sice mám v Navigonu a IGO, ale po zkušenostech s mapami (a navigacemi) s TeleAtlasem, kdy s naprosto stejnou mapou umí zacházet jinak TomTom, Dynavix i Sygic, mě tohle spojení celkem dost zajímalo. Aplikaci mám k dispozici přímo díky firmě Aponia Software, čímž jí děkuji, a to konkrétně ve verzi CZ-SK. Je možno ji provozovat jak na iPhone, tak na iPadu, pro který je také optimalizována.

Stažení, instalace, menu
Bez problémů, takže jdeme na první spuštění a prohlídku. Navigace zaujme na první pohled celkem jednoduchým menu a vcelku pěknou grafikou laděnou do modra. Pokud se pohybujete v menu a pokud máte zkušenosti s jinými navigacemi, tak ovládání je úplně jiné a budete si muset zvykat.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Už zde bohužel narazíme na první „ale“. Tím je naprosto nedostatečná, či spíše žádná, integrace do vlastního systému iOS. A to až tak, že to hodnotím jako hodně zásadní nedostatek. A co to tedy znamená? Anachronismus v podobě zvětšení či zmenšení detailů tlačítky + a -. Sice mapa jde ovládat klasickým stažením a roztažením prstů, ovšem hodně kostrbatě, skokově a nepřesně (zapomeňte na příjemné a plynulé zoomování jinde). Dalším důsledkem nedostatečné integrace je vlastní stavový řádek aplikace (ve kterém je i ikona stavu GPS) a absence toho systémového. Vlastnost hojně kritizovaná kdysi u TomToma (naštěstí dnes vyřešeno možností zapnout/vypnout). U PNA přístrojů vlastnost pochopitelná, u chytrých telefonů naprosto nepochopitelná. Je to především telefon, takže by mělo být povinností vidět sílu GSM signálu, stav připojení k internetu, hodiny atd.

Dále někomu může vadit vlastní klávesnice, ovšem to je daň za tu inteligentní (známou např. z IGO), takže tohle asi není tak docela nedostatek (ale možná se jen mýlím a ta „inteligentní“ klávesnice jde řešit i přes tu originální, to neumím naprosto jednoznačně rozlišit). Dále trochu zarazí ta zmíněná jednoduchost (a výrobce ji sám zdůrazňuje!) s některými dalšími vlastnostmi, jež do této filozofie nezapadají. Jednoduchost je mnohdy ve volbě zap/vyp v celé řadě funkcí (typ trasy rychlá/krátká, jediný český navigační hlas Zuzana, omezení rychlosti ano/ne bez další jiné volby zvuku, neumí navigovat na kontakty…), na druhou stranu je zde plno nestandartních nebo zbytečných záležitostí. Některé s vlastní navigací nemají nic společného a jenom suplují buď vestavěné nebo doinstalovatelné funkce – mnohdy zdarma a dokonalejší – nebo jsou pro naprostou většinu uživatelů zbytečné a nebo jsou dokonce téměř nepoužitelné (nahrávání trasy a následný export, 3D budovy, volitelná velikost popisek, trojice počasí/finance/messenger, dopravní informace). Otravuje i „právní doložka“, kterou je třeba odškrtávat po každém spuštění po ukončení navigace.

Reálný provoz
Předbíhám, po první reálné cestě s Be-on-road jsem zvolil trochu jinou, konfrontační formu, tedy porovnání konkrétní trasy s jinými navigacemi s CEDou, a asi výrobci moc radosti tímto rozhodnutím neudělám, takže tak trochu trojboj Be-on-road, IGO a Navigon.

No nic, jedeme… Moje nejčastější trasa z Prahy 5 Stodůlky do Hostivaře, čili Praha 10, nějakých 24 km. Jeremiášova, Radlická. A je zde první, nedá se říci zaškobrtnutí, ale rovnou rána pod pás. Po projetí esíčka kolem budovy ČSOB a dál podél kolejí se navigace hlásí před tramvajovou zastávkou u ulice Na Laurové hláškou „odbočte doprava“. To opravdu není vtip, zvuková hláška i navigační šipka vlevo v rohu hovoří jasně.

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek
Kdo to tam zná tak ví, že se nemusí skoro ani hnout volantem, nakonec vlastní zvýrazněná trasa tak trochu naznačuje pouze zúžení tramvajového pásu. IGO i Navigon tuhle zcestnost naštěstí neznají.
Další, skoro stejná situace, ale nastane po odbočení vpravo z Radlické na okruh.

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek
Naznačené odbočení vlevo včetně hlášky je zde ještě absurdnější (rovně, ale opravnu naprosto totálně rovně!!!) se najíždí na okruh kam chci jet, šikmo doprava do Křížové a vlevo se dá sice opravdu odbočit (dopravní předpisy a zdravý rozum ale hovoří za vše) po téměř zastavení (překvapení a nabourání auta za mnou do mě) a vracet se zpět. Tak tohle jsem po ujetí pár kilometrů opravdu nečekal… Spoléhat se na hlasovou navigaci se stává téměř sebevraždou a ne vždy je čas a vhodná doba na koukání se na displej navigace. A navíc, tohle je trasa, kterou jezdím skoro denně a tak jí znám, jak se ale zachováte v případě, že tam jedete prvně v životě a je opravdu velký provoz? Když je tady na semaforech zelená, tak málokdo při nájezdu na městský okruh jede padesát. Navíc zde naprosto chybí řazení v pruzích… IGO zde provede to samé co Be-on-road, Navigon se ale zachová zase způsobně…
Další oříšek pro Be-on-road je nedaleký Zlíchovský tunel (stejně jako pro český Dynavix či IGO), za 200m dlouhým tunelem ani jedna navigace neví kde je…

Barrandovský most, pokud si necháte navigaci na výšku a zapnuté návěstní cedule.

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek
Tady opravdu obstojí málokdo. Navigon, naprosto slité silnice bez jakékoliv orientace (nadjezd, podjezd, nájezd, výjezd) s náhledem kilometry daleko. Be-on-road a IGO (a především Sygic) celkem statečně zakrývají dost podstatnou část navigační plochy. Když někam pojedete (do „neznáma“) a budete přístroj používat na výšku i jako telefon, budete předem vědět, že si jej máte sklopit na šířku (a eliminovat tento nesmysl)? Anebo budete natolik prozíraví, že návěstní cedule vypnete a nebudete mít zase nabízenou možnost orientace? Ani jedno není „bingo“ a problém je v tom, že to vůbec je možné. Ani podle jedné z těchto tří navigací bych se v neznámém prostředí nechtěl orientovat…

Další cesta po Jižní spojce je v normě, pak se ale rozhodnu sjet za sjezdem na D1 na Spořilov (protože zde není vyjímkou závar od lanového mostu či práce v dělícím pásu, pak nájezd kamionů a o to je to horší a pak to stojí opravdu za to, navíc je to o víc než kilometr kratší ;-)). Sjezd do ulice Hlavní a navigace opravdu rychle reaguje a snaží se t ř i k r á t mě otočit a navést zpět. Marně, jedu po svém a jedu stále rovně. Na křižovatce s Lešanskou mě ale nelogicky žene vlevo, abych se zase vrátil na Jižní spojku. Přes obě tyto křižovatky je přeci potřeba jet rovně, pak vlevo do ulice Na Chodovci, vpravo Záběhlickou atd. Jednoduché pro toho, kdo to tu zná. A zároveň jednoduché a jasné pro toho, kdo to tu nezná a má jiné, konkurenční navigace (ty po sjezdu z Jižní spojky nabídnou 1x – slovy jednou! – korekci trasy a pak ani na vteřinu nezaváhají, výjimku ale tvoří IGO s ještě absurdnější trasou!!!).

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek
Jedeme dál, po nájezdu na Záběhlickou si zase navigace vybírá svou daň, hlavní silnice zatáčí vpravo a hned prudce vlevo a zase vpravo, před zatočením vlevo se ale dozvíte, že máte odbočit vlevo. Pokud to uděláte (a to na plno místech podobného ražení jde), jste zase jinde, než kde chcete být… Be-on-road vyhodnocuje nelogicky vlnící se trasu – hlavní silnici - po které jedete, jako odbočování..............

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek

Jak jsem již psal, původně jsem to chtěl celé pojmout trochu jinak, ale sami vidíte, že první trasa s Be-on-road a obyčejná čtyřiadvacetikilometrová trasa je na jednoho trochu moc.

No a teď, když víme, s kým máme tu čest (úplně první trasa toho ukázala hodně) už jenom postřehy k jednotlivým vlastnostem či funkcím, protože s výše uvedenými jevy budete používat navigaci i jinde. Navigaci jsem já používal většinou souběžně s Navigonem a IGO a i jinými, na iPhone 4 a iPadu 2. Když jsem jel někam, kde to neznám, tak jsem si netroufnul spustit Be-on-road samostatně. Navigace vždy zkouším především tam, kde to znám, mám své testovací trasy i včetně různých „špeků“, které jsem v tomto případě nemusel ani použít. Z toho se pak dá i usoudit, kromě mých cca 15 let zkušeností s nimi, jak se bude chovat tam, kde to neznám a kde těžko budu s navigací nesouhlasit.

Dopravní informace
Žádná navigace na světě není dokonalá, žádné mapové podklady, se kterými pracují, také ne. A tím spíš dokonalé nebudou ani dopravní informace. Pro Be-on-road je to další velká kritika. A platit za to, mi přijde hodně troufalé. Nebudu zkoumat, jaký je zdroj a jak se to aktualizuje, ale je to vlastně horší varianta softwaru, který dnes už v AppStore asi ani není, jmenovalo se to „Tudy Ne“ a bylo to (naštěstí) zdarma. Vlastní zkušenost je taková, že výstražné trojúhelníky jsou sice v mapě, na silnici jako takové mnohokrát nic neuvidíte, žádné zpomalení, žádné práce, žádné omezení. Obráceně to ovšem funguje také, v mapě navigace nic, měsíční omezení provozu na mostě za obcí Brenná je ale realita. Naprosto stejně se chovala již zmíněná aplikace, v mapě ukazovala - nebo neukazovala - pouze omezení příslušnou ikonou, takže trasu bylo potřeba si „projet“ očima předem. Stejně i u této navigace, aktuálnost hodně, ale opravdu hodně problematická. O tom, co umí TomTom (ukázat např. vytvoření kolony v průběhu navigace a pak i nabídnout objížďku, o aktuální informace jde ale především) si můžete jenom nechat zdát. Vzhledem k ceně navigace bych tuto hodně nevychytanou funkci nabídnul s upozorněním na nedokonalost a zdarma.

Upozornění na překročení povolené rychlosti
Ta databáze také nikdy nebude dokonalá, dokonce ani nikdy být nemůže, ale čeho je moc… Uprostřed lesa, pole, mezi vesnicemi na vás vybafne ikona s padesátkou a píšťalka! A zase obráceně, uprostřed vesnice dostanete od navigace nabídku na devadesátku! Píšťalka vás velice brzy přestane bavit a většinou i hodně otráví, jinou volbu nemáte. Jo máte, vypnout zvuk. Ale jiný už v nabídce není, a jezdit s očima na obrazovce navigace bez zvuku je blbost, takže tahle funkce je také za trest. Takovou neaktuálnost rychlostí u konkurence (kromě IGO) jen tak neuvidíte…

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek
Chcete jezdit v obci devadesát? S Be-on road a IGO to můžete zkusit…

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek
…anebo se uprostřed polí s tím samým „materiálem“ plížit padesátkou…

Grafika
Je mnohokrát věc názoru a vkusu. Zde nevypadá špatně, ale stejně k ní mám trochu výhrady, naštěstí je to stále přehlednější, než u Navigonu i IGO. Tunely pod Radlickou rozlišit od ostatní komunikace umí, naštěstí od konkurence. Náhledem trochu připomíná TomTom, tedy spíš tím nadhledem nad mapou.

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek

Nadjezdy a podjezdy stejně jako Navigon už ale kolikrát ne. Šířka a rozdělení čar komunikace v kombinaci tří, čtyř barev se každému také nemusí zamlouvat. Zbytečné zaplácávání vlastní navigační plochy (viz zmíněný Barrandovský most) také není zrovna ideál, má to tak ale bohužel většina navigací. Řazení do pruhů je stejně problematické, jako to má Navigon, daň za stejné mapy.

Be-on-road / IGO / Navigon
Obrázek Obrázek Obrázek

V této souvislosti mi to nedá znovu zdůraznit, že asi nejoblíbenější navigace pro iOS, Navigon, je na tom graficky (ne líbivostí) v přehlednosti a názornosti stále naprosto nejhůře, a to srovnávám pouze tyto tři… Slité plochy bez jakékoliv orientace či možnosti rozlišení, kilometry před autem a stovky metrů kolem něj viditelné naprosto zbytečně, ty obrázky (nejen Barranďák) hovoří za vše…

3D budovy… Ano, jdou vypnout, naštěstí. Hrát si na realitu je ale hodně velká hloupost, a ono to jejich zajíždění do země je navíc hodně směšné, máte stále pocit, že jedete po sídlišti s paneláky a ne vilovou čtvrtí či vesnicí. K čemu to je? Naštěstí to není dotažené k takové „dokonalosti“, jako u Sygicu ještě s 3D povrchem, kde se ještě navíc jezdí po naprosto šikmé ploše. Realita ano, ale dokud to nebude ta „rozšířená“, ať už na displeji či čelním okně, tak prznění skutečnosti jenom odvádí pozornost a jenom si na něco hrajeme. Navíc si Be-on-road dal do vínku jednoduchost a přímočarost, jak jsem už avizoval, tohle mi s celou tou filozofií jednoduchosti nějak nejde dohromady.

Obrázek
Vlevo za tratí vilová čtvrť, úplně vpravo v rohu opravdové paneláky. To kolem té růžové linie od „padesátky“ je zahrádkářská kolonie. Má tohle něco společného s realitou a možností orientace?


Navigování
Mezi městy to ale umí snad každá navigace a o volbě tras se tu nebudu dohadovat. Přepočítat rychle trasu a nabízet ji skoro na každé odbočce neumí ani např. Navigon. Na trase z České Lípy do Prahy po trase Navigonu (i mé vlastní trase) byl Be-on-road naprostý rekordman. Přijedete na křižovatku a Navigon velí pravá, Be-on-road levá. Takže ona i ta volba tras nakonec k diskusi bude…

Závěrem
Zahraniční výrobce navigací (Navigon) si se stejným „materiálem“, mapami CEDA, je schopen si poradit mnohem lépe. Někde je vidět analogie mezi Be-on-road a IGO, asi stejné zdroje dat. Osobně bych ale na mapách CEDA (ani v kombinaci s NavTeqem/Navigonem) už nikdy nechtěl být za volantem závislý, i po řadě let je tu stále větší množství chyb a nesmyslů, než je tomu u konkurenčního TeleAtlasu. Volba tras byla, je a bude základem kvalitního navigování, přílišná detailnost map je podružná záležitost (polní a lesní cesty nepotřebuji, něco jiného je pěší turistika). O líbivost spojenou s nepřehledností, sporné funkce se zbytečnými efekty u navigace mi nikdy nešlo a u navigací snad ani nemá jít. Čísla popisná jsou fajn, ale nejsou všechno, Be-on-road je pěkně na mapě zobrazuje a je to asi jediná vlastnost k pochválení.

Pokud jsem zde hodnotil verzi s mapami CZ a SK, tak stojí za srovnání i to, co nabízí konkurence v této konkrétní mapové verzi. Bohužel ale moc na výběr není, tuto alternativu umí pouze IGO (19,99) a Dynavix (19,99), Be-on-road v této verzi je za 11,99. A musím konstatovat, že i ty ceny více méně opravdu korespondují s tím, jakou kvalitu za ni dostáváte. Dynavix vám nabídne mapy TeleAtlas, routování je hodně podobné kvalitám TomTomu, o vlastním navigačním softwaru už se to ale z daleka říci nedá (přes to všechno je to mnohem lepší volba, než Be-on-road). IGO disponuje těmi samými mapami jako Be-on-road, ovšem s podstatně lépe využitými vlastnostmi (vlastní obslužný software navigace ale zase nesedne každému, je ale vyladěný a kdo nebude požadovat možnosti přesahující mantinely iOS neprohloupí). IGO i Dynavix se dá navíc částečně doladit, např. radary či POI z poi.cz, chce to ale i určité znalosti, u Be-on-road jsem to ale raději nezkoušel. Další a podstatně větší výběr poskytnou verze střední či východní Evropy (jsou někde i verze jiné), ovšem za už vyšší ceny, se vším pro a proti především Navigon a TomTom. Pak už jen verze celé Evropy. Be-on-road jde cestou map jednotlivých států, což ale zase tak běžné u konkurence není. Ale spoléhat se jednoznačně na to, že jinde se navigace bude chovat naprosto jinak, než tomu je u nás, tomu už moc sám nevěřím.

Dá se možná i říci jedno, pokud pomineme mapové verze jednotlivých navigací, a to, že pokud bazírujete na číslech popisných, tak se všemi klady i zápory nezbývá nic jiného, než Navigon/IGO/Dynavix, pokud budete chtít mít ale opravdu relativní jistotu ve volbě trasy u navigace, tak pak TomTom (sice bez čísel popisných, ale kombinace s pouhým využitím databáze těchto čísel u Be-on-road se přímo nabízí, tedy TT navigace, Be-on-road pro orientaci v popisných číslech bez navigování, to zobrazení zase k zahození není ;-), TomTomáci, koukněte sami, za dvanáct éček?).
Obrázek Obrázek

Be-on-road vás sice do cíle také dovede, ale za jakou cenu? Tím ani nemyslím finance. To umí vlastně i vestavěné Maps v iPhonu (navíc zdarma s relativně kvalitními dopravními informacemi o provozu oproti zde dokoupitelné funkci), v iOS 6 od čtyřky eska i přímo vestavěná navigace v mapách. Krom datového připojení není pak nic jiného potřeba.

Z rozhovoru s majitelem společnosti panem Danielem Kuchválkem na navigovat.cz, cituji: „Hlavními rysy navigace be-on-road je spolehlivost, rychlost a uživatelská jednoduchost. Především je kladen důraz na to, co je klíčovou vlastností navigace - navigovat uživatele přehledně a přesně do zvoleného cíle (umožňuje-li to kvalita mapových podkladů od poskytovatelů).“ Konec citátu. No a jaká je skutečnost? Napadá mě bohužel jediné, že tvůrci snad ani konkurenční software neviděli a neporovnávali s vlastním výtvorem, bohužel, jinak by ty hloupé chyby museli sami vidět. Jak jsem už vlastně zmínil, spornou kvalitu mapových podkladů tato navigace degradovala a dovedla k ještě větší nedokonalosti, o jednoduchosti a přehlednosti v ovládání i grafice TomToma (a při tom toho umí toho mnohem víc) se jí jenom může zdát.

Jinak ona žádná navigace na světě není dokonalá (jak mé rčení už tady kdeko používá), jsou akorát ty lepší a horší, někdy i něco mezi tím. A pak je ještě jedna skutečnost, že i s Trabantem bylo hodně lidí spokojených, to samé může platit i zde ;-)

Mějte se, Golf
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů na (nejen) tomto fóru jsou toho jasným důkazem...

iPhone 13 Pro Max
MBA 2014 13" i5 8GB RAM
iPad Air 3 64GB LTE
Powerbeats Pro
Apple TV 2G + 4G
AW5 44
Mac mini 2021

Džanek
Host
Host
Příspěvky: 143
Registrován: ned srp 02, 2009 6:22 am

Re: Be-on-road

Příspěvek od Džanek »

Ukázková recenze! Díky Golfe za ni. Opět se potvrzuje, že papírová mapa je stále jediná jistota :)

iroznak

Re: Be-on-road

Příspěvek od iroznak »

Chtěl bych se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s Be-on-road s free OpenStreet mapami.

orlov
Host
Host
Příspěvky: 114
Registrován: stř úno 23, 2011 12:22 pm

Re: Be-on-road

Příspěvek od orlov »

Ja som to otestoval s OpenStreet a musím povedať, že naviguje celkom dobre. OpenStreet sú celkom presné mapy, len pre použitie v aute budete musieť oželieť upozornenia na obmedzenia rýchlosti a takisto chýba pred väčšími križovatkami zobrazenie jazdných pruhov. Ale ako free offline 3D navigácia patrí medzi tie lepšie. Napr. oproti Waze sa mne osobne páči možnosť zadať cieľ priamo na mape.

BurningsoulCZ
Host
Host
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 06, 2013 4:06 pm

iphone a navigace Be-ON-Road

Příspěvek od BurningsoulCZ »

ahoj, po instalaci a stažení map mi neukazuje navigace pozici na mapě. souřadnice identifikuje v pořádku, ale mapu nevidí. Mapa je ale stažená dle manažera v aplikaci. jiné apps (gmaps, foursquare, fb) jedou správně. zkoušim pouze ty free mapy dostupné v aplikaci. restart telefonu nepomůže

vzhledem k tomu, že to potřebuju zprovoznit do pondělka večer, budu rád, když mi pomůžete.

děkuju
Naposledy upravil(a) iTukan dne ned bře 30, 2014 8:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto, téma o Be-ON-Road tu už máme, příště hledej.

Odpovědět